• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Masowce odnotowują największy dzienny zysk w ciągu dekady

16.09.2021 14:10 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Masowce odnotowują największy dzienny zysk w ciągu dekady
Masowce odnotowują największy dzienny zysk w ciągu dekady - GospodarkaMorska.pl
Fot. Dawn Endico / Wikipedia

W już i tak znakomitym roku dla żeglugi armatorzy masowców właśnie odnotowali największy dzienny zysk od dekady.

Średnie stawki za gigantyczne masowce Capesize – które mogą przewozić produkty takie jak węgiel, ruda żelaza i zboża – wzrosły w poniedziałek o 6700 dolarów dziennie, najwięcej od 2010 roku, ponieważ właściciele nadal korzystają z dużego popytu na surowce. Hossa przedłużyła się do wtorku, podnosząc stawkę dzienną do prawie 53 700 dolarów, najwyższego poziomu od 11 lat, jak wynika z danych Baltic Exchange.

Armatorzy skorzystali na globalnych środkach stymulujących gospodarkę, które pobudzają działalność przemysłową, gdy gospodarki ponownie otwierają się po pandemii. Ponadto spowolnienie w portach – z powodu niedawnej sztormowej pogody w Azji i chińskich ograniczeń ograniczających rozprzestrzenianiu się Covid-19 – ograniczyło podaż statków.

– Bodźce gospodarcze i wydatki na infrastrukturę zwiększyły popyt na suche towary – powiedział Randy Giveans, analityk ds. badań kapitałowych w Jefferies LLC. – Spodziewamy się, że stopy pozostaną solidne w czwartym kwartale, ponieważ produkcja rudy żelaza i dostawy węgla wciąż rosną, dostawy węgla rosną w ramach przygotowań do zimy, a wzrost floty spowalnia – dodał.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38925,00 $ tona 0,13% 21 paź
 Cynk 3584,00 $ tona 0,03% 21 paź
 Aluminium 3013,00 $ tona -1,66% 21 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.