Z dniem 1 maja 2025 roku Marcel Meyer przejmie od Thomasa Maassena zarządzanie jednostką biznesową Port Transport w ramach dywizji Rhenus Port Logistics. Marcel Mayer, piastujący obecnie stanowisko CFO Port Logistics, aktywnie kształtował już kierunek rozwoju i internacjonalizację dywizji. Zmiana pokoleniowa w zarządzie Port Transport wyznacza kierunek dalszego wzrostu i internacjonalizacji Rhenus Port Logistics.
Od 2023 roku Marcel Meyer odpowiada za dział finansowy dywizji Port Logistics i jest współodpowiedzialny za przejętą w 2023 roku Grupę LBH. Uprzednio, od 2018 roku, zajmował różne stanowiska w spółce Rhenus – na poziomie Grupy kierował kontrolingiem i zbudował dział fuzji i przejęć w obecnym jego kształcie. Ten absolwent ekonomii rozpoczął karierę w 2008 roku w Deloitte, a następnie zajmował wysokie stanowiska w RWE oraz innogy. Na swoim nowym stanowisku, Marcel Meyer będzie podlegał bezpośrednio szefowi dywizji Port Logistics, Michaelowi de Reese.
Jednocześnie Philip Tomaskowicz przejmie kierowanie pionem żeglugi śródlądowej w Port Transport, gdyż obecny Dyrektor Zarządzający Dirk Gemmer odejdzie z końcem 2025 roku na emeryturę. Po skończeniu studiów i odbyciu praktyk w obszarze ekonomii, Philip Tomaskowicz rozpoczął karierę w INTRAHA Reederei-Kontor w 2005 roku, a w 2017 roku dołączył do Grupy Rhenus jako Head of Shipping w Rhenus Partnership. W 2023 roku został Dyrektorem Zarządzającym Rhenus Partnership w dziale żeglugi śródlądowej.
Michael de Reese tak komentuje motywy reorganizacji zespołu zarządzającego Rhenus Transport: „Ta zmiana pokoleniowa wyznacza strategiczne impulsy dla naszego dalszego rozwoju. Marcel Meyer wnosi wysoki poziom wiedzy specjalistycznej w zakresie finansów, strategii oraz fuzji i przejęć, co jest doskonale uzupełnione głębokim zrozumieniem branży i otoczenia rynkowego przez Philipa Tomaskowicza. Jestem pewien, że obydwoje w znaczący sposób ukształtują i zaprojektują przyszły kurs Rhenus. W imieniu Rhenus Port Logistics chciałbym wyrazić swoje wdzięczność Thomasowi Maassenowi i Dirkowi Gemmerowi za ich długoletnią, pełną sukcesów pracę i wpływ, który znacząco przyczynił się do naszego sukcesu i rozwoju branży żeglugi śródlądowej."
Marcel Meyer stawia sobie przede wszystkim taki cel: „Nie tylko jako branża, ale także jako Rhenus w Europie stoimy przed transformacją. Będzie to miało wpływ nie tylko na nasze własne lokalizacje i naszą flotę, ale także na nowe technologie, rodzaje towarów i rynki. Chociaż w ciągu ostatniego stulecia udowodniliśmy i nadal będziemy udowadniać naszą siłę w Europie, chcemy poszerzać naszą wiedzę biznesową i doświadczenie na całym świecie i stosować je w międzynarodowych przepływach towarów.
Thomas Maassen i Dirk Gemmer, którzy oprócz działalności zarządczej zajmują dodatkowe stanowiska w niektórych stowarzyszeniach branżowych, komitetach i spółkach inwestycyjnych, na razie będą je nadal pełnić.
Grupa Rhenus jest jednym z wiodących przedsiębiorstw specjalizujących się w usługach z zakresu logistyki. Działając na skalę światową, osiąga roczne obroty wynoszące około 7,5 miliarda euro. Firma zatrudnia 40 000 pracowników w 1320 placówkach biznesowych w ponad 70 krajach, opracowując innowacyjne rozwiązania stosowane w całym łańcuchu dostaw. Niezależnie od tego, czy działania obejmują transport, magazynowanie, odprawę celną czy inne usługi o wartości dodanej, ta firma z rodzinną tradycją organizuje swoje operacje w różnych jednostkach biznesowych w sposób, który gwarantuje, że potrzeby klienta są zawsze stawiane na pierwszym miejscu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął