Rada Miasta Gdańska wyraziła jednogłośnie wolę przystąpienia do procesu zmian granic miasta. Docelowo granicami ma być objęta część wód wewnętrznych Zatoki Gdańskiej. Podobne zmiany zostaną wprowadzone także w innych nadmorskich gminach.
Zmiany wynikają z rozporządzenia Rady Ministrów z 2017 roku, w którym wskazano szczegółowy przebieg linii podstawowej morza terytorialnego oddzielającej od morskich wód wewnętrznych. Wskazuje ona, że granice miejscowości mają sięgać do tzw. linii podstawowej morza terytorialnego. Jak podaje Urząd Miasta Gdańska, koncepcja podziału geodezyjnego gruntów Zatoki Gdańskiej została uzgodniona z wszystkimi przyległymi gminami i powiatami oraz Urzędem Morskim. Proces zmiany granicy wymaga również przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami. Rada Miasta Gdańska jednogłośnie podjęła uchwałę w tej sprawie.
Miasta Trójmiasta oraz powiaty pucki i nowodworski jeszcze w 2018 roku zawarły porozumienie dotyczące wspólnych działań na rzecz objęcia ewidencją gruntów i budynków obszarów Zatoki Gdańskiej przez poszczególne jednostki samorządu terytorialnego. Gdańskowi ma przypaść część Zatoki Gdańskiej o powierzchni 42 103,9707 ha.
Zgodnie z przepisami, aby teren został włączony do granic miasta, konieczne jest m.in. przeprowadzenie konsultacji z mieszkańcami. Ankieta dla mieszkańców Gdańska jest już dostępna na stronie gdansk.pl oraz w wersji elektronicznej, wersję papierową można złożyć lub przesłać do Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych