Szef francuskiej dyplomacji Jean-Yves Le Drian powiedział w wywiadzie dla dziennika "Journal du Dimanche" opublikowanym w niedzielę, że wojnę celną UE i USA należałoby przerwać dzięki moratorium na kolejne taryfy, zanim wypracowane zostanie trwałe rozwiązanie.
Konflikt między Unią Europejską i Stanami Zjednoczonymi przekładający się na wprowadzanie karnych ceł ma między innymi związek z trwającym od dawna sporem handlowym między USA i UE w sprawie subsydiów dla Airbusa i Boeinga oraz nałożeniem przez Francję podatku na amerykańskie firmy technologiczne, jak Facebook, Google, czy Amazon.
"Ta sprawa zatruwa cały świat (...), to licytowanie się na cła na stal, sektor cyfrowy, Airbusa, a w szczególności na nasz sektor produkcji win" - powiedział Le Drian.
"Gdyby można było znaleźć szybko sposób rozwiązania tego nieporozumienia między (USA) a Europą i Francją, byłby to istotny krok naprzód (...) Może to zająć sporo czasu, ale w oczekiwaniu (na porozumienie) można zawsze ogłaszać moratoria" - oznajmił
We wtorek USA ogłosiły, że nakładają dodatkowe cła na części samolotowe oraz inne produkty z Niemiec i Francji.
15-procentowym cłem zostały objęte sprowadzane z Francji i Niemiec części samolotowe, zaś 25-procentowym cłem - alkohole z tych krajów, głównie wina i brandy. Taryfy te nakładają się na cła nałożone na wybrane europejskie dobra eksportowe w 2019 roku.
Ponadto, ze względu na podatek, jakie będą musieli zapłacić we Francji giganci internetu z USA, odchodzący prezydent Donald Trump zagroził stronie francuskiej nałożeniem 100-procentowych ceł na takie produkty jak kosmetyki, sery, czy damskie torebki - w sumie towary wartości 1,3 mld dol.
Najnowsza decyzja USA w sprawie karnych ceł ma związek z brakiem postępów w negocjacjach w sprawie trwającego od ponad 16 lat sporu handlowego z UE. Obie strony oskarżają się o nielegalne subsydia dla swoich gigantów branży lotniczej, Airbusa i Boeinga, obie wygrały też swoje sprawy w ramach Światowej Organizacji Handlu, która zezwoliła na wprowadzenie dodatkowych ceł.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych