W czwartek uruchomiono pierwsze połączenie kolejowe między Helsinkami a Jokohamą – poinformowało fińskie przedsiębiorstwo logistyczne z ponad 100-letnią tradycją.
Skład kontenerowy po przebyciu ponad 10 tys. km ma dotrzeć do celu po 3 tygodniach (przez Rosję do terminala w porcie Nachodka w pobliżu Władywostoku na Dalekim Wschodzie, a następnie drogą morską do Jokohamy). Do Japonii transportuje się głównie materiały drzewne, papier, maszyny i urządzenia – przekazała w komunikacie fińska spółka Nurminen Logistics założona w 1886 r.
Pierwszy skład w całości jest zarezerwowany dla dużego szwedzkiego przedsiębiorstwa – powiedziała dyrektor Marjut Linnajarvi, przyznając jednocześnie, że jest duże zainteresowanie wywozem i przywozem towarów z Japonii. Ostatni raz pociąg z Finlandii do Japonii wyruszył ponad 30 lat temu.
Do pierwszego pociągu załadowano m.in. potrzebną do pakowania produktów żywnościowych tekturę.
Nurminen Logistics rozwija kolejowe usługi przewozowe na rynki azjatyckie od 2018 r. Składy kolejowe – głównie w różne strony Chin – wyruszają z Helsinek lub norweskiego Narwiku. Pociąg do Chin pokonuje trasę w około dwa tygodnie. Dla porównania drogą morską podróż ta zajmuje ponad miesiąc.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął