PMK
Najnowszy raport Indeksu Zadowolenia Marynarzy (SHI) wykazał znaczną poprawę poziomu szczęścia wśród marynarzy we wszystkich sektorach żeglugi.
Najnowsze dane kwartalne pokazały, że ogólne szczęście marynarzy wzrosło z 6,27 / 10 do 6,59, co stanowi „bardzo obiecujący znak dla branży”, zgodnie z raportem opublikowanym przez organizację Mission to Seafarers.
Zadowolenie z interakcji z innymi członkami załogi również wzrosło do 7,28 z 6,85 zgłoszonych w ostatnim kwartale.
- Jest to jeden z najwyższych wyników w ciągu pięciu lat i sugeruje rosnące poczucie koleżeństwa wśród marynarzy – czytamy w raporcie.
Mimo że w drugim kwartale szczęście marynarzy na pokładzie statków wycieczkowych i promowych było o 15% niższe niż w przypadku innych statków, najnowszy raport wykazał, że poziom szczęścia w tym sektorze wzrósł o pełen punkt do 6,3 / 10.
- Mamy nadzieję, że oznacza to poprawę warunków pracy, a presja związana z pracowitym sezonem letnim również prawdopodobnie uległa zmniejszeniu. Indeks zapewnia dokładniejszy niż kiedykolwiek wcześniej obraz warunków panujących w globalnej flocie. Dzięki rekordowej liczbie marynarzy biorących udział w badaniu, byliśmy w stanie znaleźć więcej sposobów wspierania naszych członków w ustalaniu priorytetów dotyczących zdrowia i dobrego samopoczucia ich załogi – powiedział Louise Hall, dyrektor Loss Prevention at the Shipowners Club.
Chociaż wyniki były na ogół bardzo pozytywne, część marynarzy wskazuje na szereg bieżących obaw. Przykładem może być wprowadzenie przepisów IMO 2020, co powoduje stres dla wielu marynarzy. Raport wskazuje, że istnieje powszechna obawa przed zostaniem obarczonym winą za nieprzestrzeganie przepisów. Wielu uczestników zgłosiło obawy, że rozbieżności w danych, oprócz ostrzejszych reżimów inspekcji, mogą spowodować, że marynarze będą ścigani przez władze.
- Chociaż wiele uwagi poświęcono finansowemu wpływowi IMO 2020 na armatorów, nasz raport rzuca światło na codzienną presję na służby na morzu oraz na potrzebę przygotowania marynarzy na zmianę – czytamy w raporcie.
Raport wskazuje, że firmy inwestujące więcej zasobów w szkolenia mają szczęśliwsze załogi, co pokazuje jak ważne jest, aby marynarze czuli się pewni swoich umiejętności i obowiązków.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym