ew/hongkongfp.com/tradewindsnews.com
Rok 2016, Wallem Shipmanagement Limited ogłasza rekrutację na stanowiska oficerów pokładowych. Do obsadzenia jest 10 miejsc. Sophia Walker, która posiada wymagane kwalifikacje - nie zostaje zaproszona na rozmowę kwalifikacyjną. Dlaczego? Jak wyjaśnił w korespondencji mailowej były dyrektor przedsiębiorstwa - "Wallem to firma zapewniająca równe szanse, ale nie oferujemy miejsc dla kobiet - kadetów (...) Przypuszczam, że bardziej odpowiednia jest dla nich branża wycieczkowców".
Po tym wydarzeniu, Walker złożyła skargę, a w odpowiedzi z 10 sierpnia 2016 r. Simon Doughty, ówczesny dyrektor generalny Wallem Group, poinformował, że przeprowadził wewnętrzne dochodzenie w tej sprawie, „którego wyniki są poufne” oraz „uważa sprawę za zamkniętą”.
Walker stwierdziła wtedy, że odpowiedź Wallem to "bezużyteczne bzdury. (...) Nie ma sensu składać jakiejkolwiek skargi, jeśli osoba skarżąca nie dostaje nawet odpowiedzi czy jej skarga została uwzględniona czy nie".
Kobieta postanowiła walczyć o swoje prawa i zgłosiła sprawę do sądu. Jak informuje TradeWindsNews, Brytyjski Sąd Apelacyjny ds. Zatrudnienia (EAT) jednoznacznie stwierdził, że kobieta padła ofiarą dyskryminacji ze względu na płeć. Niestety, nie mógł nałożyć kary finansowej na przedsiębiorstwo z powodu luki prawnej, która oznaczała, że wyrok nie miał zastosowania do statków pod obcą banderą pływających poza granicami Wielkiej Brytanii. Sophia Walker postanowiła więc złożyć kolejny wniosek. Tym razem - o zmianę prawa w tym zakresie.
Walker wniosła również petycję wspieraną przez Nautilus International (dawny NUMAST), stowarzyszenie profesjonalne marynarzy i oficerów marynaki handlowej. Do tej pory zebrała 80 podpisów. Aby rząd odpowiedział na jej petycję, musi zebrać 10 tys. podpisów, aby debatowano nad nią w parlamencie - 100 tys.
Do sprawy odbiosło się również Wallem Group. Jak można przeczytać w oświadczeniu: "jest to wyjątkowo niefortunny przypadek bardzo złej oceny dokonanej jedną osobę i w żaden sposób nie odzwierciedla poglądów grupy Wallem. Osoba, która prowadziła korespondencję dotyczącą rekrutacji - nie jest już zatrudniona w naszej firmie".
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym