mk
MARELDAYS to konferencja popularyzująca tematy elektroniki morskiej wśród specjalistów z branży oraz wśród studentów zainteresowanych tematyką. Udział w konferencji jest bezpłatny.
Nadchodzi nowa era dla przemysłu morskiego. Era inteligentnych statków oraz autonomicznych flot. Ten milowy krok w technologii wymusi przyspieszony rozwój wielu gałęzi branży elektroniki morskiej, m.in. protokołów komunikacji, niezawodnej i bezpiecznej łączności, zintegrowanej nawigacji, przemysłowego „Internetu Rzeczy” (I2oT), systemów wielo-agentowych (MAS) oraz monitorowania przybrzeżnego czy zintegrowanego zarządzania flotą.
O tym właśnie będzie można posłuchać podczas Dni Elektroniki Morskiej MARELDAYS 2017, które odbędą się między 8-9 maja na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Bezpłatna rejestracja dostępna jest na stronie mareldays.edu.pl/WP/rejestracja/.
Podczas MARELDAYS przewidziane są wykłady oraz panele dyskusyjne, podczas których będzie można porozmawiać ze specjalistami oraz nawiązać kontakty przyszłymi pracodawcami. Wysłuchać będzie można wykładów prowadzonych przez przedstawicieli branży elektroniki morskiej z Polski, Anglii i Francji. Kilka wykładów poprowadzą pracownicy PG, zaangażowani w tematykę elektroniki i automatyki morskiej.
Lista wykładów (tematy mogą ulec niewielkiej zmianie):
8 maja (poniedziałek) 2017 – start godz. 09:00, WETI PG
• Rolls-Royce Ship Intelligence – Morskie aplikacje zdalne i autonomiczne
• Active Research (Actisense) – (wykład w j. ang) Standardy komunikacyjny systemów elektroniki morskiej: NMEA0183, NMEA2000, LWE
• Active Research (Actisense) – (wykład w j. ang) Standard OneNet
• Escort electronics– Detekcja i wizualizacja w czasie rzeczywistym dna oraz obiektów w toni wodnej
• Przerwa na lunch
• Procad – Wykorzystanie platform CAD do projektowania automatyki i elektroniki statków
• Computer Communications Department (GUT) – (wykład w j. ang) Projekt netBaltic Internet na Bałtyku
• Panel dyskusyjny #1
20:00 – (Restauracja Meridian – Sopot, na końcu molo) – mniej oficjalna dyskusja panelowa
9 (wtorek) maja 2017 – start godz. 09:00, WETI PG
• Polish Maritime Authority – Inteligentne boje nawigacyjne
• Marine Electronics Department (GUT) – Militarne Aplikacje Hydroakustyczne
• Electrical and Control Engineering Department (GUT) – Automatyzacja statku a autonomia jednostki nawodnej
• Przerwa na lunch
• TimeZero – (wykład w j. ang) Aplikacje Nadzorowania Przybrzeżnego Ruchu Statków
• Navinord – System Wsparcia Szkolenia Morskiego
• Faculty of Electronics, Telecom. and IT (GUT) – Międzywydziałowe kształcenie w specjalności „Elektronika i automatyka w inżynierii morskiej”
• Panel dyskusyjny #2
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym