Ukradziony przez rosyjskich turystów w lipcu br. jacht, należący do firmy chorwackiej, został odnaleziony u wybrzeży Brazylii - powiadomił w niedzielę chorwacki dziennik "Jutarnji list".
Bliskie śledztwu źródła brazylijskie poinformowały, że zajęty jacht był zarejestrowany w Chorwacji. Został wynajęty rosyjskim turystom, którzy wywieźli go w nieznane miejsce i zmienili jego nazwę na Albina, a także sfałszowali dokumenty dotyczące właściciela i zarejestrowali łódź w Rosji.
Następnie jacht udał się w kierunku Brazylii, wypływając z Maroka. 20 września zacumował w Porto Alegre, porcie w brazylijskim stanie Rio Grande do Sul, z zaledwie dwoma członkami załogi - rosyjskim kapitanem i litewskim marynarzem. Mężczyźni zapłacili z góry za 60 dni pobytu. Mniej więcej tydzień później opuścili Brazylię drogą lotniczą, a na jachcie pozostała kobieta pochodząca z Łotwy - relacjonował chorwacki dziennik.
"Chcielibyśmy podziękować wszystkim członkom społeczności żeglarskiej, którzy śledzili naszą historię, udostępniali nasze posty na całym świecie i szukali naszej łodzi. W końcu to dzięki mediom społecznościowym i bystremu oku czujnych żeglarzy dostrzeżono jacht" - podkreśliła na Facebooku firma, do której należy łódź.
Wszczęte w Brazylii śledztwo, mające na celu rozbicie zorganizowanej grupy przestępczej, jest kontynuowane we współpracy z Interpolem i Europolem - podała w komunikacie brazylijska policja. (PAP)
jbw/ szm/
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych