Ropa na amerykańskiej giełdzie paliw jest wyceniana blisko 41 USD za baryłkę. Inwestorzy czekają na oficjalne dane o amerykańskich zapasach paliw i decyzję Fed w sprawie polityki monetarnej - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na IX, na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 40,97 USD, niżej o 0,17 proc., po spadku notowań we wtorek o 1,4 proc.
Ropa Brent w dostawach na IX na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 43,23 USD za baryłkę, wyżej o 0,02 proc.
Inwestorzy czekają na oficjalne dane o amerykańskich zapasach paliw. Po 16.30 poda je Departament Energii USA (DoE). Analitycy spodziewają się już 3. tygodniowego wzrostu zapasów ropy - o 450 tys. baryłek.
Tymczasem w nieoficjalnego raportu jaki o zapasach paliw w USA przygotowuje Amerykański Instytut Paliw (API) wynika, że zapasy ropy w ub. tygodniu spadły o 6,83 mln baryłek, a wzrosły zapasy benzyny.
Gracze rynkowi czekają też tego dnia na komunikat z Fed.
W środę prezes Fed Jerome Powell ogłosi decyzję w sprawie polityki monetarnej w USA. Analitycy prognozują, że koszty kredytu pozostaną na dotychczasowym poziomie, a więc blisko zera, ze względu na zaostrzającą się sytuację pandemiczną na świecie, bo w wielu regionach widać odnowienie większej liczby zakażeń koronawirusem.
Rekordową liczbę ofiar śmiertelnych Covid-19 zanotowano ostatnio na Florydzie. Z kolei ponowne pojawienie się przypadków zakażenia koronawirusem w regionie Azji i Pacyfiku jest postrzegane jako wczesny znak ostrzegawczy dla reszty świata.
Pandemia od wielu tygodni wywiera wpływ na rynki ropy. Po szybkim odbiciu się cen surowca z kwietniowych minimów notowania ropy mają w ostatnim czasie "trudności" z obraniem kierunku zmian, ponieważ odradzająca się epidemia koronawirusa nadal zagraża ożywieniu światowego popytu na energię.
Firma konsultingowa Rystad Energy prognozuje, że wystąpienie drugiej fali zakażeń koronawirusem na świecie i do tego napływ na rynki dodatkowych baryłek ropy z OPEC+ "zaowocuje" globalną nadpodażą ropy na rynkach przez najbliższe 4 miesiące.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych