Brytyjski rząd przedstawi we wtorek nowe regulacje, które mają zatrzymać napływ nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii - pisze w sobotę brytyjski "The Sun". Projekt ustawy uniemożliwia wszystkim, którzy przybędą na Wyspy nielegalnie, ubieganie się o azyl. Następnie mają być oni wydaleni "tak szybko, jak to możliwe" do "bezpiecznego kraju trzeciego".
"Musi być tak, że jeśli przyjdziesz tu nielegalnie, zostaniesz zatrzymany i szybko usunięty" - powiedziała minister spraw wewnętrznych Suella Braverman, którą cytuje w sobotę portal dziennika "The Sun".
"Nasze prawa będą proste w swojej intencji i praktyce - jedyna droga do Wielkiej Brytanii będzie drogą bezpieczną i legalną" - dodała.
Proponowane przepisy będą oznaczały, że wszyscy ci, którzy przekraczają nielegalnie na małych łodziach kanał La Manche, będą pozbawieni prawa do azylu i zostaną usunięci do "bezpiecznego kraju trzeciego" tak szybko, jak to możliwe - pisze "Sun".
Brytyjska gazeta wylicza, że w 2022 roku ponad 45 tys. osób przybyło do Wielkiej Brytanii, przekraczając kanał La Manche małymi łodziami. Dla porównania rok wcześniej było ich 28 tys.
Reuters przypomina, że uregulowanie tej kwestii było jednym z pięciu kluczowych priorytetów nakreślonych w styczniu przez premiera Rishi Sunaka.
Rozwiązanie kryzysu jest postrzegane jako kluczowe dla szans obecnego premiera na wygranie kolejnych wyborów, które mają odbyć się pod koniec 2024 roku.
Były lider torysów Michael Howard ostrzegł jednak, że Wielka Brytania nie będzie w stanie rozwiązać kryzysu migracyjnego bez bliższej współpracy z Francją.
W listopadzie ubiegłego roku Sunak zawarł porozumienie z Francją w sprawie zwiększenia wysiłków w walce z nielegalną imigracją i zamierza udać się w tym tygodniu do Paryża, gdzie odbędzie bilateralne spotkanie, na którym kwestia ta ma być głównym tematem rozmów.
mma/
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych