Komisja Europejska zaproponowała w piątek przyznanie Hiszpanii 945 mln euro z Funduszu Solidarności UE na odbudowę po katastrofalnych powodziach, które w październiku 2024 r. dotknęły region Walencji. Dodatkowo zatwierdzono przesunięcie 645 mln euro z hiszpańskich funduszy polityki spójności na ten cel.
Łączna pomoc z unijnych źródeł wyniesie więc blisko 1,6 mld euro. W kwietniu Hiszpania otrzymała już zaliczkę w wysokości 100 mln euro, by przyspieszyć odbudowę po powodzi. Proponowane wsparcie z Funduszu Solidarności UE jest drugim co do wielkości w historii funduszu, powołanego w 2002 r. Większą kwotę – 1,2 mld euro – przyznano jedynie Włochom po trzęsieniach ziemi w latach 2015–2016.
„Zniszczenia, które widzieliśmy niemal rok temu w regionie Walencji i w całej Hiszpanii, głęboko poruszyły Europę. (…) Dziś przeznaczamy blisko 1,6 mld euro na działania związane z odbudową i wzmocnieniem odporności. W chwilach trudnych Europa pokazuje swoją prawdziwą siłę – jedność” – oświadczyła przewodnicząca KE Ursula von der Leyen, cytowana w komunikacie.
W październiku 2024 r. region Walencji nawiedziły ulewne deszcze. Powodzie zabiły ponad 230 osób, a także spowodowały ogromne straty w infrastrukturze, w tym zniszczenia szkół, szpitali, sieci transportowej i przedsiębiorstw.
Z Brukseli Łukasz Osiński (PAP)
luo/ ap/
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych