W niedzielę doszło do problemów w przeprawach przez Kanał Kiloński spowodowanych awarią systemu IT. Rzecznik prasowy zarządu kanału poinformował, że nie był to atak hakerów, a po prostu błąd.
Przez Kanał Kiloński, niemiecką przeprawę łączącą Morze Północne z Bałtyckim, nie mogły w niedzielę wpływać duże jednostki. Powodem był problem z oprogramowaniem.
– Ze względów bezpieczeństwa musieliśmy przerwać ruch. Nasi koledzy robią wszystko, by jak najszybciej rozwiązać problem – mówił niemieckim mediom Detlef Wittmüss, kierownik Urzędu Żeglugi i Dróg Wodnych Kanału Kilońskiego.
Rzecznik urzędu podał, że do wczesnego popołudnia na kanał w Brunsbüttel, czyli od strony Morza Północnego, mogły ponownie wpływać mniejsze statki. Następnie odblokowana została możliwość przeprawy dla statków wpływających od strony Bałtyku.
Awarii uległo oprogramowanie do sterowania żeglugą na sztucznej drodze wodnej. Zostało ono zaimplementowane w ciągu ostatnich dni i początkowo działało bez zarzutu. Problemy pojawiły się w niedzielę rano. Jeszcze w poniedziałek Wittmüss informował, że nie wiadomo, jak długo potrwa całkowite usunięcie problemu. Jednocześnie zapewnił, że nie był to atak hakerów.
Średnio w niedziele przez Kanał Kiloński przepływa 70-80 statków.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland