pc
Kwestie związane z życiem i pracą na statkach rybackich, uprawnienia rybaków i obowiązki armatorów przewiduje projekt ustawy o pracy na statkach rybackich, którego pierwsze czytanie odbyło się w piątek na posiedzeniu sejmowych komisji.
Nowelizacja ustawy wykonuje prawo Unii Europejskiej. Podczas połączonego posiedzenia sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz komisji polityki społecznej i rodziny posłowie przyjęli poprawki biura legislacyjnego, w większości o charakterze redakcyjnym i doprecyzowującym.
Ponadto, przewodnicząca komisji gospodarki morskiej Dorota Arciszewska-Mielewczyk (PiS) zgłosiła poprawkę dotyczącą zmiany definicji agencji zatrudnienia, która dotychczas była określona przez odesłanie do przepisów Ustawy o pracy na morzu.
"Usuwa się ewentualne wątpliwości interpretacyjne dotyczące przedmiotowej agencji, mogące doprowadzić (...) do niesłusznego wymagania od agencji zatrudnienia zatrudniającej rybaków spełnienia wymogów, o których mowa w artykule 18 Ustawy o pracy na morzu - to jest poddania się audytom zgodności z konwencją MLC (Konwencja o pracy na morzu - PAP), nie stosowaną na statkach rybackich, oraz wymogu uzyskania od dyrektora urzędu morskiego dokumentu uprawniającego do kierowania marynarzy do pracy na statkach" - wyjaśniła.
Przedstawiając projekt ustawy wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Anna Moskwa powiedziała, że dzięki nowej ustawie wdrożone zostaną zapisy dwóch konwencji: Konwencji o pracy na morzu i Konwencji dotyczącej pracy w sektorze rybołówstwa.
"Jednocześnie ta ustawa konsumuje pracę zespołu trójstronnego - zespołu, który uwzględnił specyfikę pracy na statkach rybackich i specyfikę pracy rybaka. W tej ustawie uregulowane są kompleksowo zasady dotyczące pośrednictwa pracy dla osób poszukujących pracy na tych statkach, wymagania dotyczące dokumentów związanych z zatrudnieniem warunki pracy i życia rybaków na statkach rybackich o polskiej przynależności i elementy dotyczące ochrony zdrowia i ochrony socjalnej rybaków" - dodała.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych