pc
Saudyjski następca tronu Mohammad ibn Salman ostrzegł w wywiadzie dla stacji CBS, że ceny ropy mogą wzrosnąć do „niewyobrażalnie wysokich poziomów”, jeśli świat "nie powstrzyma Iranu". Podkreślił jednocześnie potrzebę politycznego rozwiązania konfliktu.
"Jeśli społeczność międzynarodowa nie podejmie zdecydowanych działań w celu powstrzymania Iranu, będziemy świadkami kolejnych eskalacji, które zagrożą światowym interesom" - stwierdził saudyjski następca tronu.
Jego zdaniem wojna między Arabią Saudyjską a Iranem doprowadzi do upadku światowej gospodarki.
Książę powtórzył, że niedawne ataki na instalacje naftowe w Arabii Saudyjskiej były aktem wojny ze strony Iranu.
Mohammad ibn Salman uważa, że prezydent Donald Trump powinien spotkać się z prezydentem Iranu Hasanem Rowhanim, aby zawrzeć nowy traktat w sprawie programu nuklearnego Teheranu i podziału wpływów na Bliskim Wschodzie.
Wywiad z saudyjskim następcą tronu został wyemitowany tuż przed pierwszą rocznicą zabójstwa dziennikarza Dżamala Chaszodżdżiego w konsulacie Arabii Saudyjskiej w Stambule. CIA i część państw zachodnich uważa, że zlecił je Mohammad ibn Salman. Od czasu zabójstwa publicysty "Washington Post" przez agentów saudyjskiego wywiadu, książę nie odwiedził Stanów Zjednoczonych ani Europy.
Po początkowych zaprzeczeniach oficjalna narracja saudyjska obwiniła o morderstwo nieuczciwych agentów saudyjskich służb specjalnych.
We wtorek w amerykańskiej telewizji PBS 1 będzie miał swoją premierę film dokumentalny: "The Crown Prince of Saudi Arabia," w którym saudyjski następca tronu na pytanie, czy zlecił to morderstwo, odpowiedział: "Absolutnie nie". Jednak wziął za nie odpowiedzialność, gdyż - jak podkreślił - "zdarzyło się na moich oczach" i "zostało popełnione przez osoby pracujące dla saudyjskiego rządu".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych