pc
Rosyjskie MSZ poinformowało we wtorek, że wezwało ambasadora Japonii w Rosji Toyohisę Kozukiego, aby wyrazić ubolewanie z powodu - jak to ujęło - krytyki ze strony Tokio, graniczącej z "próbą ingerowania w wewnętrzne sprawy Rosji".
Rosyjskie ministerstwo spraw zagranicznych przekazało, że japońskie komentarze odnośnie do tego, co Rosja robi na swoim suwerennym terytorium, są "nie do przyjęcia".
Resort poinformował, że wręczył japońskiemu ambasadorowi notę protestacyjną dotyczącą naruszenia przepisów przez japońskich uczestników ruchu bezwizowego na spornych wyspach.
W piątek premier Rosji Dmitrij Miedwiediew złożył wizytę na jednej z Wysp Kurylskich, wywołując ostry sprzeciw japońskich władz.
MSZ Japonii wyraziło natychmiast ubolewanie z powodu "niezwykle niefortunnej" wizyty, która jest "sprzeczna ze stanowiskiem Japonii w sprawie +Terytoriów Północnych+ i godzi w uczucia Japończyków". "Zdecydowanie wzywamy stronę rosyjską do podjęcia konstruktywnych działań w celu osiągnięcia dalszego postępu w stosunkach Japonia-Rosja, w tym w kwestii zawarcia traktatu pokojowego" - napisano.
Wyspy Kurylskie, leżące między Morzem Ochockim i Oceanem Spokojnym, nazywane przez Japonię Terytoriami Północnymi, a przez Rosję Kurylami Południowymi, są w centrum sporu na linii Moskwa-Tokio.
Japonia domaga się od Rosji zwrotu czterech wysp, które wojska sowieckie zajęły wraz z całym archipelagiem Kurylów w 1945 roku, tuż po kapitulacji Japonii w II wojnie światowej. Tokio uważa te zamieszkane przez 20 tys. osób wyspy za "integralną część terytorium Japonii". Z ich powodu Rosja i Japonia do dziś nie podpisały formalnego układu pokojowego po zakończeniu wojny, mimo że ponownie nawiązały stosunki dyplomatyczne w 1956 roku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych