ew
Ceny ropy naftowej w USA nieznacznie rosną - po dwóch dniach zniżek - łącznie o 3,5 proc.- przyszedł czas na odrabianie strat - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na listopad na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 52,89 USD, po zwyżce ceny o 0,15 proc.
Ropa Brent w dostawach na grudzień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 58,84 USD za baryłkę, po wzroście notowań o 0,17 proc.
Inwestorzy są zaniepokojeni przeciągającymi się negocjacjami handlowymi pomiędzy USA a Chinami - na dodatek są sygnały, że stronom trudno będzie osiągnąć nawet "ograniczone" porozumienie.
Prezydent USA Donald Trump podał w piątek po spotkaniu z wicepremierem Chin Liu He, że strony konfliktu znalazły się bardzo blisko zakończenia wojny celnej, bowiem osiągnięto „pierwszą fazę” porozumienia.
Tymczasem Chiny mogą mieć kłopot z kupnem amerykańskich produktów rolnych o wartości ok. 50 mld USD rocznie, jeśli nie zniosą odwetowych ceł na amerykańskie produkty, a tu by oczekiwano wzajemnych działań ze strony prezydenta Donalda Trumpa.
Do tego chińskie władze grożą, że odpowiedzą odwetem wobec USA, jeśli amerykański Kongres przyjmie rezolucję w sprawie przestrzegania przez Chiny autonomii Hongkongu.
Wzrostowi popytu na surowce na pewno nie będzie też sprzyjać obniżenie prognoz globalnego PKB przez Międzynarodowy Fundusz Walutowy.
MFW obniżył prognozy wzrostu światowego PKB na 2019 r. do 3,0 proc., a na 2020 r. do 3,4 proc., uzasadniając to pogorszeniem kondycji największych gospodarek na świecie.
"Ciągłe obawy o globalny wzrost gospodarczy spowodują, że jakiekolwiek rajdy cen ropy będą miały ograniczony zakres" - mówi Jeffrey Halley, starszy analityk Oanda Asia Pacific Pte.
"Wzrost cen mogłoby wywołać podpisanie umowy handlowej USA-Chiny, ale to wydaje się mało prawdopodobne, albo działania OPEC+ z jeszcze większym cięciem dostaw ropy" - wylicza.
Ropa w USA na NYMEX staniała podczas poprzedniej sesji o 1,5 proc. W ciągu 2 dni straciła 3,5 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych