ew
Ropa w USA tanieje. Na rynkach pesymizm wśród inwestorów co do perspektyw popytu na paliwa ściera się z optymizmem w sprawie postępów w rozwiązaniu konfliktu handlowego USA-Chiny - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na listopad na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 53,63 USD, po zniżce ceny o 0,19 proc.
Ropa Brent w dostawach na grudzień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 59,26 USD za baryłkę, po spadku notowań o 0,27 proc.
Na Międzynarodowej Giełdzie Energii w Szanghaju ropa tanieje w poniedziałek o 2,3 proc. do 438,1 juanów za baryłkę.
Wśród inwestorów dominuje pesymizm, że osłabnie globalny popyt na paliwa, zwłaszcza po tym, gdy Chiny podały w ub. tygodniu, że ich PKB w III kw. wzrósł o 6 proc., najsłabiej od początku lat 90., po wzroście w II kw. o 6,2 proc.
Tymczasem jednak chińskie władze mają nadzieję, że stopniowe porozumienie handlowe z USA zostanie jak najszybciej osiągnięte, co poprawiłoby sentyment na globalnych rynkach.
Celem negocjacji obu stron jest zakończenie sporu oraz zniesienie karnych i odwetowych ceł.
W sobotę główny chiński negocjator handlowy wicepremier Liu He poinformował, że w rozmowach Pekinu z Waszyngtonem są postępy i obie strony pracują nad tym, aby osiągnięto częściowe porozumienie.
"Chiny i Stany Zjednoczone poczyniły znaczne postępy w wielu aspektach i zbudowały podwaliny pod porozumienie stron w pierwszej fazie" - powiedział Liu He podczas konferencji technologicznej w Nanchang.
Powtórzył też, że Chiny są gotowe współpracować z USA, aby rozwiązać podstawowe problemy w oparciu o wzajemny szacunek i równość.
Ropa w USA na NYMEX straciła w piątek 15 centów, w całym ub. tygodniu staniała o 1,7 proc., a wobec tegorocznego maksimum notowanego w kwietniu zniżkuje teraz o 19 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych