ew
Ropa naftowa na giełdach paliw drożeje, Arabia Saudyjska przywraca produkcję surowca, zakłóconą przez niedawne ataki na jej instalacje naftowe. Na rynkach rosną też nadzieje na pomyślny przebieg negocjacji handlowych USA-Chiny - wyliczają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na listopad na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 54,43 USD, po zwyżce ceny o 0,65 proc.
Ropa Brent w dostawach na listopad na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 59,58 USD za baryłkę, po wzroście notowań o 0,54 proc.
W Arabii Saudyjskiej przywracana jest produkcja ropy po tym, jak 14 września zaatakowano dwie największe saudyjskie rafinerie należące do koncernu Aramco.
Aramco od 25 września pompuje dziennie ponad 9,9 mln baryłek ropy - poinformował prezes działu handlowego Aramco Ibrahim Al-Buainain.
Do ataku przyznał się wówczas wspierany przez Iran rebeliancki ruch Huti z Jemenu, ale Waszyngton i Rijad oskarżają o jego organizację Iran. Incydent ten o połowę zmniejszył całe wydobycie ropy naftowej w Arabii Saudyjskiej i przyczynił się wówczas do wzrostu napięć w regionie.
Tymczasem inwestorzy czekają na dalsze wydarzenia w relacjach handlowych pomiędzy USA a Chinami.
W przyszłym tygodniu mają odbyć się w Waszyngtonie negocjacje przedstawicieli obu stron.
Doradca ds. handlu w Białym Domu Peter Navarro poinformował w poniedziałek, że doniesienia o planowanym przez administrację prezydenta Donalda Trumpa możliwym usunięciu z Wall Street notowanych tam chińskich firm to "fake news".
Była to reakcja na wcześniejsze informacje Bloomberg News, że administracja Trumpa rozważa usunięcie z Wall Street notowanych tam chińskich firm, aby ograniczyć napływ amerykańskich inwestycji do gospodarki Chin. Spowodowało to spadki indeksów na nowojorskiej giełdzie.
"Mieliśmy tu do czynienia z naprawdę nieodpowiedzialnym dziennikarstwem" - podkreślił Navarro. Dodał, że problem polega na tym, że "złe historie wypychają to, co dobre".
Podczas poprzedniej sesji ropa w USA na NYMEX staniała o 1,84 USD.
W III kwartale WTI straciła 7,5 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law