pc
Prezydent Rosji Władimir Putin dopuścił w środę przedłużenie o rok kontraktu z Ukrainą na tranzyt gazu przez jej terytorium, jeśli Ukraina nie zdoła do końca obecnego roku wdrożyć przepisów unijnych. Zapewnił o gotowości Rosji do współpracy w ramach tego prawa.
"Będziemy gotowi do współpracy w ramach ustawodawstwa europejskiego i podpiszemy z Ukrainą kontrakt na tranzyt w ramach ustawodawstwa europejskiego, jeśli Ukraina zdoła je implementować do końca roku" - powiedział Putin. Dodał, że jeśli Ukraina nie zdoła wdrożyć przepisów, to Rosja podpisze z nią kontrakt na rok.
Prezydent Rosji wypowiadał się na odbywającym się w Moskwie forum poświęconym energetyce - Rosyjskim Tygodniu Energetycznym. Wcześniej, na wrześniowych rozmowach w Brukseli pomiędzy Rosją, Ukrainą i Komisją Europejską, przedstawiciele Rosji sygnalizowali, że jest ona gotowa od 1 stycznia przyszłego roku współpracować w kwestii tranzytu na podstawie przepisów unijnych. Ukraina powinna zrealizować zalecenia trzeciego pakietu energetycznego UE i powołać przed 2020 rokiem niezależnego operatora gazociągów.
Putin skomentował też w środę budowę gazociągu Nord Stream 2, ponownie przekonując, że chodzi nie o projekt polityczny, a "czysto gospodarczy". Zarzucił Stanom Zjednoczonym, że "zawsze były przeciwko" współpracy Rosji i krajów europejskich w dziedzinie energetyki, również w epoce ZSRR, w latach 60. XX wieku.
Zapewnił o "mocnej presji" wywieranej w kwestii Nord Stream 2 na Danię, która jako jedyny kraj nie wydała dotąd zezwolenia na przebieg gazociągu przez jej wody. Putin zapowiedział, że w przypadku braku zezwolenia ze strony Danii "są inne trasy". Przyznał, że trasy te będą droższe, ale projekt Nord Stream 2 "mimo wszystko będzie zrealizowany".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych