mk
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump powiedział we wtorek, że obecny konflikt USA z Chinami w sprawie handlu był konieczny. Dodał, że Chiny nadal chcą zawrzeć umowę.
"Ktoś musiał zabrać się za Chiny" - powiedział Trump dziennikarzom podczas wizyty w Białym Domu prezydenta Rumunii Klausa Iohannisa.
"Nadszedł czas, czy będzie to dobre dla naszego kraju, czy złe dla naszego kraju w perspektywie krótkoterminowej. W dłuższej perspektywie konieczne jest, aby ktoś to zrobił" - oświadczył.
Zdaniem Trumpa konfrontacja z Chinami była konieczna, nawet jeśli na krótką metę była niekorzystna dla gospodarki USA, ponieważ Pekin od dziesięcioleci oszukiwał Waszyngton.
"Chiny oszukują nasz kraj od ponad 25 lat, a nawet dłużej" - powiedział.
Obawy dotyczące możliwej recesji w USA rozchwiały w ubiegłym tygodniu rynki finansowe i zaczęły budzić zaniepokojenie urzędników administracji Trumpa, czy gospodarka wytrzyma podczas wyborów prezydenckich w listopadzie 2020 r. Obawy spowodowały, że w ubiegłą środę trzy główne amerykańskie indeksy giełdowe straciły po ok. 3 proc., choć do piątku odrobiły już straty w związku z oczekiwaniami, że Europejski Bank Centralny obniży stopy procentowe.
W niedzielę Demokraci argumentowali, że polityka handlowa Trumpa stanowi poważne krótkoterminowe ryzyko.
Tego samego dnia główny doradca ekonomiczny prezydenta Larry Kudlow zapewnił, że mimo rozchwianych nastrojów na giełdach nie widzi niebezpieczeństwa recesji, a wojna handlowa z Chinami nie szkodzi amerykańskiej gospodarce.
Trump, który będzie się ubiegać o reelekcję, kolejny raz rozwiał lęki przed recesją. Powiedział: "do recesji nam daleko".
Plany taryfowe Trumpa wstrząsnęły światowymi rynkami i jeszcze bardziej oburzyły inwestorów w czasie, gdy spór handlowy między dwiema największymi gospodarkami świata ciągnie się już drugi rok bez widoków na zakończenie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych