pc
Premier Holandii Mark Rutte powiedział w czwartek, że Europa musi zwiększyć wydatki na obronność, aby utrzymać zdolności bojowe NATO wobec rosnących zagrożeń ze strony Rosji i Chin. Europa nie ma alternatywy dla sojuszu z USA - dodał.
"Nie jesteśmy w stanie zagwarantować naszego własnego bezpieczeństwa. Ale Europa może i powinna zrobić więcej" - podkreślił Rutte i przypomniał: "Może nam się to nie podobać, ale skończyły się dni, gdy Europa mogła za minimalną opłatą znaleźć schronienie pod parasolem ochronnym Stanów Zjednoczonych".
Rutte ocenił, że aby chronić NATO Europa musi zastosować się do woli prezydenta USA Donalda Trumpa, który chce, by sojusznicy Ameryki zwiększyli nakłady na obronność.
W 2014 roku kraje Sojuszu Północnoatlantyckiego zobowiązały się do zwiększenia wydatków wojskowych do 2 proc. PKB do roku 2024. Holandia od 2014 roku zwiększyła wydatki na siły zbrojne o 25 proc., ale wciąż jest to tylko 1,2 proc. PKB.
Rząd ma zamiar nadal zwiększać nakłady na obronność, ale - jak przyznał Rutte - nie sprawi to, że do roku 2024 nakłady te będą stanowić 2 proc. PKB.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych