ew
Alians One Sea, którego celem jest doprowadzenie do funkcjonowania autonomicznej żeglugi morskiej do 2025 roku mianował kapitana Eero Lehtovaarę na nowego prezesa. Eero Lehtovaara, ze stopniem kapitana żeglugi wielkiej jest dyrektorem ds. prawnych i publicznych w ABB Marine & Ports oraz współpracownikiem brytyjskiego Nautical Institute.
Jak czytamy w komunikacie prasowym ONE SEA: "Kapitan Lehtovaara wnosi do naszego aliansu imponujące doświadczenie. Jego wieloletnia praca na morzu zapewnia unikalne zrozumienie wyzwań stawianych przez nowe przepisy oraz umiejętnośc zarządzania zasobami ludzkimi przy uwzględnieniu rozwoju technologicznego".
„Cieszę się, że mam okazję stanąć na czele aliansu ONE SEA w czasie transformacji cyfrowej. Moją misją jest rozwinięcie sojuszu w stronę wpływowego think tanku związanego z autonomicznymi i inteligentnymi systemami pokładowymi ”- powiedział Eero Lehtovaara po uroczystym ogłoszeniu nominacji. „ONE SEA to bardzo ekscytująca konfiguracja, w której firmy członkowskie są z jednej strony silnymi konkurentami, ale zdają sobie również sprawę, że ustanowienie nowych, racjonalnych wytycznych i przepisów dotyczących autonomii w żegludze wymaga starannej koordynacji i współpracy”.
Jak podkreślał podczas swojego przemowienia nowy prezes, wkraczamy w nowe, pełne wyzwań czasy, w których inteligentne systemy oraz efektywne zarządzanie nimi wymaga ustanowienia nowych standardów prawnych.
One Sea jest zdeterminowany, aby w pełni uczestniczyć w postępach międzynarodowych prac regulacyjnych niezbędnych do umożliwienia żeglugi autonomicznym statkom i zapewnienia bezpieczeństwa ruchu morskiego w miarę pojawiania się nowych technologii.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku