ew
Alians One Sea, którego celem jest doprowadzenie do funkcjonowania autonomicznej żeglugi morskiej do 2025 roku mianował kapitana Eero Lehtovaarę na nowego prezesa. Eero Lehtovaara, ze stopniem kapitana żeglugi wielkiej jest dyrektorem ds. prawnych i publicznych w ABB Marine & Ports oraz współpracownikiem brytyjskiego Nautical Institute.
Jak czytamy w komunikacie prasowym ONE SEA: "Kapitan Lehtovaara wnosi do naszego aliansu imponujące doświadczenie. Jego wieloletnia praca na morzu zapewnia unikalne zrozumienie wyzwań stawianych przez nowe przepisy oraz umiejętnośc zarządzania zasobami ludzkimi przy uwzględnieniu rozwoju technologicznego".
„Cieszę się, że mam okazję stanąć na czele aliansu ONE SEA w czasie transformacji cyfrowej. Moją misją jest rozwinięcie sojuszu w stronę wpływowego think tanku związanego z autonomicznymi i inteligentnymi systemami pokładowymi ”- powiedział Eero Lehtovaara po uroczystym ogłoszeniu nominacji. „ONE SEA to bardzo ekscytująca konfiguracja, w której firmy członkowskie są z jednej strony silnymi konkurentami, ale zdają sobie również sprawę, że ustanowienie nowych, racjonalnych wytycznych i przepisów dotyczących autonomii w żegludze wymaga starannej koordynacji i współpracy”.
Jak podkreślał podczas swojego przemowienia nowy prezes, wkraczamy w nowe, pełne wyzwań czasy, w których inteligentne systemy oraz efektywne zarządzanie nimi wymaga ustanowienia nowych standardów prawnych.
One Sea jest zdeterminowany, aby w pełni uczestniczyć w postępach międzynarodowych prac regulacyjnych niezbędnych do umożliwienia żeglugi autonomicznym statkom i zapewnienia bezpieczeństwa ruchu morskiego w miarę pojawiania się nowych technologii.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych