ew
Niemiecki minister gospodarki Peter Altmaier oświadczył w poniedziałek, że nie miałby problemu z przesunięciem daty wyjścia Wielkiej Brytanii z UE o kilka dni, czy tygodni. Aktualny termin brexitu został wyznaczony na 31 października.
"Nie miałbym problemu z wydłużeniem terminu o kilka dni, czy tygodni, gdyby zagwarantowało to uregulowany brexit" - oznajmił Altmaier na antenie radia Deutschlandfunk.
Odnosząc się do zaplanowanego na poniedziałek głosowania w Izbie Gmin na temat porozumienia Wielkiej Brytanii z UE dotyczącego warunków brexitu szef resortu gospodarki dodał, że w ciągu najbliższych dni sytuacja "nieco się rozjaśni (...) i szybko podejmiemy decyzję".
Brytyjski premier Boris Johnson jeszcze raz spróbuje w poniedziałek poddać pod głosowanie w Izbie Gmin uzgodnione porozumienie z Unią Europejską o warunkach brexitu. Planowane w sobotę głosowanie nie odbyło się z powodu przyjętej przez posłów poprawki. Zgodnie z nią decyzja posłów o poparciu porozumienia z UE została wstrzymana do czasu przyjęcia i wejścia w życie niezbędnych ustaw związanych z brexitem.
Lewicowo-liberalny dziennik "Frankfurter Rundschau" jest przekonany, że brytyjskiemu premierowi uda się w końcu uzyskać zgodę parlamentu.
"Boris Johnson ma po swojej stronie nie tylko impet, z którym tryumfalnie wrócił na Wyspy po ostatnim szczycie UE. Przede wszystkim powinna mu pomóc frustracja, niezadowolenie i irytacja kilku członków parlamentu, którzy chcą, aby sprawa została wreszcie rozwiązana. To prawdziwa tragedia tej historii" - pisze gazeta w poniedziałek.
Regionalny "Voksstimme" z Magdeburga nie podziela tej prognozy i wychodzi z założenia, że brexit znów zostanie przesunięty. "To, co dzieje się od dwóch lat w londyńskiej bańce jest niewiarygodne. Podzieleni Brytyjczycy są zagubieni: co (rządzący) planują z nami zrobić? Ponieważ parlamentarzyści oczywiście sami tego nie wiedzą, istnieje tylko jedna możliwość. Powinno odbyć się referendum, przynajmniej w sprawie umowy (z UE), a najlepiej w sprawie brexitu" - postuluje dziennik.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych