ew
Nie potwierdziły się wtorkowe informacje Amerykańskiego Instytutu Paliw (API) o wzroście zapasów ropy w USA, ale cena surowca i tak spada - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na grudzień na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 55,53 USD, po zniżce ceny o 0,79 proc.
Ropa Brent w dostawach na grudzień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 60,87 USD za baryłkę, po spadku notowań o 0,49 proc.
Amerykański Instytut Paliw (API) podał w niezależnym raporcie we wtorek, że zapasy ropy wzrosły w USA w ub. tygodniu o 4,45 mln baryłek.
Tymczasem z oficjalnych danych Departamentu Energii USA (DoE) wynika, że zapasy ropy w ubiegłym tygodniu spadły o 1,7 mln baryłek, czyli o 0,39 proc. do 433,15 mln baryłek. Rynek oczekiwał tymczasem ich wzrostu o 3 mln baryłek.
Do tego amerykańskie zapasy benzyny spadły w tym czasie o 3,11 tys. baryłek, czyli o 1,37 proc. do 223,1 mln baryłek, a rezerwy paliw destylowanych, w tym oleju opałowego, spadły o 2,72 mln baryłek, czyli o 2,2 proc. do 120,8 mln baryłek.
Import ropy do USA spadł zaś do najniższego poziomu od ponad 20 lat - podał DoE.
Całkowite amerykańskie zapasy ropy i jej produktów spadły zaś o 9 mln baryłek - do najniższego poziomu od maja - wynika z raportu DoE.
"Zsynchronizowany spadek zapasów ropy i jej produktów w Stanach Zjednoczonych prawdopodobnie nie powtórzy się w nadchodzących tygodniach" - ocenia Vandava Hari, założycielka firmy konsultingowej Vanda Incights.
"Kwestia związana ze wzrostem popytu najprawdopodobniej pozostanie najbardziej trwałą narracją na rynkach ropy naftowej, dopóki nie dojdzie do rozwiązania sporu handlowego pomiędzy USA a Chinami" - dodaje.
Ropa w USA na NYMEX zyskała podczas poprzedniej sesji aż 1,49 USD, czyli 2,7 proc., a Brent na ICE zdrożała o 1,47 USD.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych