pc
Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) przewiduje w swej prognozie, że spadek cen ropy naftowej i wzrost podatków spowodują w tym roku spowolnienie tempa wzrostu rosyjskiej gospodarki.
W opublikowanym w środę dokumencie MFW wskazano, że średnioterminowa perspektywa wzrostu gospodarczego Rosji pozostanie umiarkowana, jeśli kraj ten nie podejmie głębszych reform strukturalnych.
"Wzrost gospodarczy Rosji jest nadal umiarkowany, w ramach rozsądnej polityki makroekonomicznej, ale z ograniczeniami strukturalnymi i efektami sankcji" - podkreślono w raporcie.
MFW przewiduje wzrost rosyjskiego PKB w tym roku o 1,2 proc., podczas gdy w 2018 roku było to 2,3 proc. Prognoza na 2020 rok mówi o 1,9 proc., przy czym wskazuje się, że publiczne wydatki na infrastrukturę mogą przyczynić się do zwiększenia PKB. Na dłuższą metę MFW przewiduje umiarkowane 1,8 proc., jeśli nie zostaną podjęte w Rosji głębsze reformy strukturalne.
Inflacja, która wzrosła w drugiej połowie 2018 roku po wcześniejszym spadku do historycznie niskiego poziomu, zaczyna spadać i oczekuje się, że powróci do docelowego poziomu 4 proc. na początku 2020 roku.
MFW wzywa Rosję do podjęcia działań zwiększających tempo wzrostu gospodarczego, zajęcia się słabościami instytucjonalnymi i problemami z zarządzaniem, do umocnienia sektora finansowego oraz do zwiększenia inwestycji i produktywności.
"Ambitne reformy strukturalne będą ważne dla zwiększenia tempa wzrostu" - podkreśla MFW, wzywając władze Rosji do priorytetowego potraktowania tworzenia bardziej dynamicznego sektora prywatnego i zredukowania roli państwa w gospodarce. Według MFW w Rosji trzeba uprościć opodatkowanie sektora naftowego i stopniowo znieść subsydiowanie krajowych cen paliw.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych