mb
Rząd Litwy postanowił w środę, że włączy się do rozpatrywanego przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej sporu ws. nowelizacji unijnej dyrektywy gazowej. Anulowania nowelizacji chce Gazprom, gdyż nakłada ona restrykcje na jego gazociągi bałtyckie.
Zdaniem kontrolowanych przez Gazprom spółek, które odpowiadają za projekty inwestycyjne biegnących po dnie Bałtyku gazociągów Nord Stream i Nord Stream 2, dyrektywa w jej obecnej wersji ma charakter dyskryminujący.
„Litwa jest bezpośrednio zainteresowana dążeniami do utrzymania nowelizacji w mocy" - powiedział litewski minister energetyki Żigimantas Vaicziunas. W związku z tym Litwa zamierza poprzeć działania Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej na rzecz odrzucenia pozwu.
Spółka budująca gazociąg Nord Stream 2 wystąpiła w lipcu do TSUE z pozwem, domagającym się wycofania nowelizacji. Pozew uzasadniono jej sprzecznością z podstawowymi dla unijnego prawa zasadami równego traktowania i stosowności.
Przyjęta w kwietniu przy znacznym zaangażowaniu Polski nowelizacja rozciąga obowiązywanie reguł unijnego rynku gazowego na gazociągi łączące UE z innymi państwami. Oznacza to m.in. że dostawca gazu nie może być jednocześnie wyłącznym operatorem rurociągu, przez który gaz ten płynie.
"Nie ma wątpliwości, że nowelizację dyrektywy gazowej opracowano i przyjęto w celu szykanowania gazociągu Nord Stream 2 i blokowania jego budowy" - głosi pozew
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych