pc
Polska jest w połowie wdrażania Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, a na jej realizację zostało skierowanych 962 mld zł - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.
"W podstawowym dokumencie, który był przyjmowany przez rząd w 2017 roku było 185 projektów strategicznych. W tej chwili mamy ich znacznie więcej. Monitorujemy realizację tych projektów i zaawansowanie realizacji tych projektów oceniamy w tej chwili na 50 proc." - powiedział Kwieciński.
"Możemy powiedzieć, że jesteśmy w połowie drogi w realizacji naszej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego rozwoju. Gdyby ta droga była z Warszawy do Berlina, to jesteśmy w okolicach Poznania" - dodał.
Minister wyjaśnił, że Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, choć została przyjęta przez rząd w 2017 roku, to jej realizacja rozpoczęła się już w roku 2016.
"W naszej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju zobowiązaliśmy się, że na rozwój naszego kraju przeznaczymy 1500 mld zł środków publicznych. Na dzień dzisiejszy, według naszego monitoringu, możemy powiedzieć, że na rzecz rozwoju naszego kraju skierowaliśmy 962 mld zł, czyli mniej więcej 65 proc. zaplanowanych środków" - powiedział Kwieciński.
Minister powiedział, że chce, aby w podstawowych zadaniach realizacja strategii zakończyła się, w tym kształcie, w jakim jest w tej chwili, w roku 2023.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych