pc
Komisja Europejska zamierza przenalizować nowe włoskie prawo przewidujące grzywnę do 1 miliona euro dla załóg statków organizacji pozarządowych, które ratując migrantów na morzu nie stosują się do rozkazów wydawanych im przez włoskie służby.
O tę sprawę była pytana w środę Komisja Europejska.
"Przenalizujemy nowe prawo, które zostało przyjęte przez włoski parlament. Sprawdzimy jego zgodność z unijnym prawem" - odpowiedział rzecznik KE Carlos Martin Ruiz De Gordejuela.
Przyjęty w poniedziałek przez włoski Senat dekret przygotowany został z inicjatywy ministerstwa spraw wewnętrznych, na czele którego stoi wicepremier Matteo Salvini. Dekret przewiduje wzmożenie walki z nielegalną imigracją i zaostrzenie kroków przeciwko przemytnikom migrantów. Zbiór przepisów dotyczących bezpieczeństwa określono jako „bis”, ponieważ pierwszy dekret w tej sprawie, zawierający rozporządzenia zaostrzające politykę migracyjną, przyjęto w zeszłym roku.
Zgodnie z kolejnym dekretem kapitanowi statku w przypadku złamania zakazu wpłynięcia na włoskie wody terytorialne lub postoju na nich grozić będzie kara w wysokości od 150 tysięcy do 1 miliona euro. Początkowo zapisano grzywny od 10 do 50 tysięcy euro, ale zostały one podniesione z inicjatywy partii Salviniego - Ligi.
Ponadto przewidziana jest natychmiastowa konfiskata jednostki należącej do organizacji pozarządowej oraz areszt dla kapitana, jeśli stawia on opór lub dopuszcza się użycia siły przeciwko włoskim służbom. Zapisano również, że minister spraw wewnętrznych może ograniczyć lub zabronić wstępu, tranzytu i stacjonowania statków na włoskich wodach, co też dotyczy żeglugi jednostek organizacji pomocowych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych