sons/offshore-energy
InterManager, międzynarodowe stowarzyszenie handlowe dla sektora zarządzania statkami i załogą, uruchomiło „Ligę Mistrzów Morskich” w celu uznania wysiłków repatriacyjnych przemysłu morskiego podczas COVID-19.
Maritime Champions League to strona internetowa, na której menedżerowie statków mogą dzielić się swoimi osiągnięciami i liczbami w zakresie repatriacji załóg.
Jak powszechnie informowano, marynarze doświadczają bezprecedensowego kryzysu w wyniku pandemii COVID-19, ponieważ nie byli w stanie przeprowadzić zmian w załogach, a niektórzy z nich utknęli na pokładach statków na znacznie dłużej, niż pierwotnie planowano.
Zdaniem stowarzyszenia, głównym czynnikiem napędowym dla stworzenia tej inicjatywy było przekazanie społeczeństwu informacji od właścicieli statków i kierowników załóg, którzy pracowali nad ułatwieniem zmian załogi podczas pandemii.
„Zarówno prasa głównego nurtu, jak i prasa morska nadal malują ponury obraz branży żeglugowej, podważając ogromne wysiłki podejmowane przez wielu menedżerów statków i załóg, co powoduje przykrość i demotywację wśród społeczności żeglugi morskiej” - wyjaśniło stowarzyszenie.
„Niektórzy menadżerowie statków czynią ogromne postępy, a niektórym udało się zmienić sytuację jedynie garstki marynarzy, ale każda pomoc jest ważna” - powiedział kapitan Kuba Szymański, Sekretarz Generalny InterManager.
„InterManager uważa, że musimy nagradzać tych, którzy - zamiast po prostu rozmawiać - podwinęli rękawy i od razu zaczęli szukać sposobów repatriacji personelu morskiego i marynarzy.
„Mamy nadzieję, że ta inicjatywa przekaże jasny komunikat wszystkim zainteresowanym stronom z branży, że przemysł morski nie zapomniał o swoich marynarzach oraz że jesteśmy gotowi i jesteśmy w stanie przeprowadzić zmiany w załodze."
„Tabela Ligi Mistrzów Morskich będzie również wyszczególniać narodowości tych, którzy zostali uwolnieni ze statków, i pokaże wysiłki administracji krajowych oraz ich gotowość do współpracy. Ma być także inspiracją dla tych, którzy są jeszcze w fazie planowania, a nie tylko chowają się pod biurokratyczną kołdrą.
„Pracując wspólnie, możemy połączyć nasze zasoby w celu zmian załogi i osiągnąć znacznie więcej, niż moglibyśmy sami”.
„Mamy nadzieję, że posłuży to za inspirację dla tych, którzy wciąż ociągają się z działaniami, i zapewni społeczności morskiej potrzebny spokój ducha, ponieważ mają poparcie całego przemysłu”.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych