sons/offshore-energy
InterManager, międzynarodowe stowarzyszenie handlowe dla sektora zarządzania statkami i załogą, uruchomiło „Ligę Mistrzów Morskich” w celu uznania wysiłków repatriacyjnych przemysłu morskiego podczas COVID-19.
Maritime Champions League to strona internetowa, na której menedżerowie statków mogą dzielić się swoimi osiągnięciami i liczbami w zakresie repatriacji załóg.
Jak powszechnie informowano, marynarze doświadczają bezprecedensowego kryzysu w wyniku pandemii COVID-19, ponieważ nie byli w stanie przeprowadzić zmian w załogach, a niektórzy z nich utknęli na pokładach statków na znacznie dłużej, niż pierwotnie planowano.
Zdaniem stowarzyszenia, głównym czynnikiem napędowym dla stworzenia tej inicjatywy było przekazanie społeczeństwu informacji od właścicieli statków i kierowników załóg, którzy pracowali nad ułatwieniem zmian załogi podczas pandemii.
„Zarówno prasa głównego nurtu, jak i prasa morska nadal malują ponury obraz branży żeglugowej, podważając ogromne wysiłki podejmowane przez wielu menedżerów statków i załóg, co powoduje przykrość i demotywację wśród społeczności żeglugi morskiej” - wyjaśniło stowarzyszenie.
„Niektórzy menadżerowie statków czynią ogromne postępy, a niektórym udało się zmienić sytuację jedynie garstki marynarzy, ale każda pomoc jest ważna” - powiedział kapitan Kuba Szymański, Sekretarz Generalny InterManager.
„InterManager uważa, że musimy nagradzać tych, którzy - zamiast po prostu rozmawiać - podwinęli rękawy i od razu zaczęli szukać sposobów repatriacji personelu morskiego i marynarzy.
„Mamy nadzieję, że ta inicjatywa przekaże jasny komunikat wszystkim zainteresowanym stronom z branży, że przemysł morski nie zapomniał o swoich marynarzach oraz że jesteśmy gotowi i jesteśmy w stanie przeprowadzić zmiany w załodze."
„Tabela Ligi Mistrzów Morskich będzie również wyszczególniać narodowości tych, którzy zostali uwolnieni ze statków, i pokaże wysiłki administracji krajowych oraz ich gotowość do współpracy. Ma być także inspiracją dla tych, którzy są jeszcze w fazie planowania, a nie tylko chowają się pod biurokratyczną kołdrą.
„Pracując wspólnie, możemy połączyć nasze zasoby w celu zmian załogi i osiągnąć znacznie więcej, niż moglibyśmy sami”.
„Mamy nadzieję, że posłuży to za inspirację dla tych, którzy wciąż ociągają się z działaniami, i zapewni społeczności morskiej potrzebny spokój ducha, ponieważ mają poparcie całego przemysłu”.
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi
Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi