pc
W najbliższych dniach złoty nie powinien się umacniać względem euro i kurs EUR/PLN utrzyma się w okolicy 4,40 - oceniają ekonomiści. Rentowność krajowych 10-letnich SPW pozostanie powyżej 2 proc.
"EUR/PLN wyczekuje na przyszłotygodniową publikację wyroku TSUE ws. kredytów frankowych. To oczekiwanie nie jest jednak nerwowe - po skokowym wzroście kursu w ubiegłym tygodniu, dodatkowo poprawionym w poniedziałek, zmienność nie jest duża. Kurs nie może odkleić się od poziomu 4,4 i nie spodziewamy się, żeby w najbliższych dniach złoty mógł umocnić się wobec euro" - powiedział PAP Biznes kierownik departamentu analiz TMS Brokers Bartosz Sawicki.
"Kurs dolara znalazł się na poziomie 4 zł, jest to jednak pokłosie słabości euro do dolara. Euro osłabia się przez wzrost pesymizmu odnośnie wzrostu gospodarczego w eurolandzie, z kolei dolar umacnia się przez rozładowanie się ryzyka "impeachmentu" prezydenta Donalda Trumpa" - dodał.
W jego ocenie opublikowane w czwartek minutki z wrześniowego posiedzenia RPP nie mają wpływu na wycenę złotego.
RYNEK DŁUGU
W czwartek rentowności 2 i 5-letnich SPW pozostały bez zmian. Na długim końcu krzywej rentowności doszło do niewielkich spadków (rzędu 0,15 pb. względem środowego zamknięcia).
"Spodziewamy się, że w kolejnych dniach skarbowe obligacje 10-letnie utrzymają rentowność powyżej 2 proc. Spadki, które w czwartek obserwujemy, nie powinny się utrzymać.
Na rynkach bazowych rentowność amerykańskich 10-latek wyniosła 1,69 proc., a niemieckich -0,584 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych