PMK
MacGregor podpisał umowę z Kongsberg Marine na dostarczenie zautomatyzowanego systemu cumowania dla pierwszego na świecie zdalnie sterowanego kontenerowca - Yara Birkeland.
Dzięki systemowi cumowanie będzie się odbywało bez ludzkiego udziału, co jest bardzo ważne dla tej w pełni elektrycznej, bezemisyjnej jednostki. MacGregor dostarczy swoją technologię w drugiej połowie 2019 roku.
- Ściśle współpracowaliśmy z Kongsbergiem, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie cumownicze i jesteśmy dumni z tego, że opracowaliśmy innowacyjny, w pełni elektryczny system, który zwiększa bezpieczeństwo i wydajność ekologiczną w porównaniu z konwencjonalnymi operacjami cumowania - powiedział Høye Høyesen, wiceprezes Advanced Offshore Solutions w MacGregor.
MacGregor jest częścią koncernu Cargotec, a jego siostrzana firma - Kalmar - dostarczy dla Kongsberga zautomatyzowany system załadunku i rozładunku towarów.
Yara Birkeland ma zmniejszyć emisję i poprawić bezpieczeństwo na drogach, usuwając do 40 000 przejazdów ciężarówkami rocznie na gęsto zaludnionym obszarze Norwegii. Statek będzie zasilany przez hydroelektryczny i akumulatorowy system magazynowania energii, dzięki czemu nie będzie on wytwarzał żadnych emisji zarówno na morzu, jak i w porcie.
Kontenerowiec będzie przewoził nawóz z zakładu Porsgrunn w Yarze przez śródlądowe drogi wodne do portów Larvik i Brevik. Ta trasa mierzy 31 mil morskich.
Yara Birkeland, budowany przez norweską stocznię Vard, będzie jednym z pierwszych autonomicznych morskich statków (MASS), które wejdą do działalności komercyjnej. Przejście na działanie bezzałogowe będzie przebiegać w etapach, dzięki czemu Yara International i Kongsberg będą mieć czas na test zaawansowanych systemów.
Z tego powodu w momencie dostarczenia w 2020 roku Yara Birkeland będzie jeszcze statkiem załogowym. Funkcje autonomiczne będą stopniowo wdrażane, testowane i zatwierdzane, a prawdziwą autonomiczną jednostką ten kontenerowiec stanie się najpóźniej w 2022 roku.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem