pc/miir.gov.pl
To właśnie Polska była pierwszym celem podróży nowego koordynatora korytarza TEN-T „Bałtyk-Adriatyk”. Anne Jensen objęła stanowisko w tym roku.
Anne Jensen spotkała się w Polsce z Jerzym Kwiecińskim, ministrem inwestycji i rozwoju. Była to okazja do bliższego poznania inwestycji transportowych, które są obecnie realizowane w Polsce w ciągu korytarza TEN-T „Bałtyk-Adriatyk”. Strony wymieniły również poglądy na temat planów jego rozwoju na przyszłość.
Nowa koordynator z uznaniem przyjęła postępy Polski w dostosowywaniu infrastruktury transportowej do standardów transeuropejskiej sieci transportowej. A. Jensen ze zrozumieniem odniosła się także do postulatu zwiększenia zaangażowania środków europejskich z Instrumentu CEF w realizację inwestycji drogowych na szlakach objętych korytarzem.
Obecnie w Polsce realizowanych jest blisko 80 inwestycji kolejowych, drogowych i morskich na szlakach komunikacyjnych tworzących korytarz transportowy „Bałtyk-Adriatyk” ze wsparciem środków europejskich z Instrumentu „Łącząc Europę” oraz Programu Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. Ich łączna wartość przekracza 53 mld zł, a dofinansowanie UE sięga 35 mld zł.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku