pc
Komisja Europejska nałożyła we wtorek cła wyrównawcze w wysokości 8–18 proc. na przywóz biodiesla z Indonezji. Powodem jest subsydiowanie eksportowanego produktu przez Dżakartę.
W przeprowadzonym dochodzeniu Komisja stwierdziła, że indonezyjscy producenci biodiesla korzystają z dotacji, ulg podatkowych i dostępu do surowców poniżej cen rynkowych. Jest to niekorzystne i niekonkurencyjne dla producentów w UE. Cła, jak podkreśla Komisja, mają na celu przywrócenie równych warunków dla producentów biodiesla w Unii.
Nowe cła przywozowe zostały nałożone tymczasowo, a dochodzenie będzie kontynuowane z możliwością podjęcia ostatecznej decyzji o nałożeniu ceł ostatecznie do połowy grudnia 2019 r.
Głównym surowcem do produkcji biodiesla w Indonezji jest olej palmowy. Dochodzenie koncentruje się jednak na subsydiowaniu produkcji, niezależnie od użytego surowca.
Wartość rynku biodiesla w UE jest szacowana na około 9 mld euro rocznie, a import z Indonezji osiąga wartość około 400 mln euro.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku