mk
Stocznie, armatorzy, porty i operatorzy logistyczni szukają pieniędzy na inwestycje. Znajdą je w nowym rządowym wehikule finansowym - pisze w środę "Puls Biznesu".
Według "PB" kwotą co najmniej 2 mld zł na inwestycje będzie dysponował Morski Fundusz Rozwoju (MFR), którego powołanie planuje Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Opracowało już projekt ustawy określający zasady działania wehikułu.
"Fundusz będzie angażował się kapitałowo, udzielał pożyczek i emitował obligacje. W ten sposób sfinansuje 20-25 proc. wartości inwestycji czy kontraktu stoczniowego, projektu portowego lub żeglugowego" - czytamy.
Po pierwszym półroczu polskie stocznie mają w portfelach kontrakty na 20 jednostek, podczas gdy w tym samym okresie 2017 r. było ich tylko 11. MFR ma pomóc w ich realizacji, zdobyciu nowych oraz finansowaniu inwestycji niezbędnych do ich wykonania - podaje "PB".
Jak pisze gazeta, zainteresowanie współpracą z funduszem deklaruje wiele polskich firm, zdaniem których MFR może być alternatywą dla banków, coraz bardziej tnących limity finansowania w sektorze morskim.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku