ew
Nowy statek Acta Auriga, należący do holenderskiego armatora Acta Marine opuścił stocznię Ulstein Verft 28 marca, trzy dni przed planowanym terminem.
"Wiemy, jak ważne jest, aby statek został ukończony na czas", mówi Kristian Sætre, dyrektor zarządzający w Ulstein Verft, i kontynuuje: "W ciągu zaledwie 19 tygodni ukończyliśmy prace wyposażenie na statku i mamy przekoanie, że Acta Auriga będzie doskonale służyła właścicielom i ich klientom."
"Ten statek będzie zapewni kolejny poziom uslug na rynku, szczególnie na tym związanym z energią ze źródeł odnawialnych. Jesteśmy bardzo zadowoleni z kontynuacji projektu i wczesnej dostawy przez Ulsteina. Będziemy teraz przygotowywać się, aby zabrać Actę Aurigę na Morską Farmę Wiatrową, aby rozpocząć pracę ", mówi Rob Boer, dyrektor zarządzający w Acta Marine.
W marcu, Acta Auriga pomyślnie przeszła próby morskie.
Ze statkiem wiąże się polski akcent. Częściowo wyposażona jednostka, zamówiona w stoczni Ulstein Verft, powstała w stoczni Crist w Gdyni. W polskiej stoczni odbywała się budowa kadłuba i jego częściowego wyposażenia. Zainstalowane zostały między innymi pędniki azymutalne firmy Veth. W Gdyni odbyły się także prace malarskie, rurarskie, ułożono część okablowania i paneli podłogowych.
Acta Auriga w liczbach
Długość - 93,40 m
Szerokość - 18 m
Zanurzenie - 6 m
Wysokością boczna do pokładu głównego - 7,60 m,
Tonaż pojemnościowy brutto - 6050
Nośność - 3200 t
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej