Powrót rosyjskich i białoruskich żeglarzy i działaczy do sportowej rywalizacji na arenach światowych był głównym tematem obrad Rady World Sailing (Council) mających miejsce w miniony czwartek. Podczas wideokonferencji wszyscy członkowie Rady (36 osób reprezentujących poszczególne regiony świata) mieli możliwość wyrażenia oficjalnego stanowiska względem rekomendacji przedłożonej przez Zarząd Federacji. W wyniku dokonanych konsultacji, po zapoznaniu się z opiniami Rady Zarząd World Sailing podtrzymał zawieszenie rosyjskich i białoruskich żeglarzy oraz oficjeli, argumentując podjętą decyzję jak poniżej:
- Biorąc pod uwagę rekomendację MKOl, który decyzje o dopuszczeniu do rywalizacji żeglarzy z Rosji i Białorusi pozostawia po stronie międzynarodowych federacji sportowych, stanowisko Zarządu World Sailing pozostaje spójne: najwcześniejszy możliwy powrót do rywalizacji międzynarodowej rosyjskich i białoruskich żeglarzy, jako sportowców neutralnych, nie reprezentujących oficjalnie swoich krajów, określono na kwiecień 2024 roku.
- Imprezą umożliwiającą ewentualne wywalczenie kwalifikacji do Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 przez żeglarzy z Rosji i Białorusi będą ostatnie regaty kwalifikacyjne Francuski Tydzień Olimpijski (Semaine Olympique Française - SOF), które odbędą się w kwietniu 2024 r.
- Rada World Sailing w pełni respektuje wytyczne MKOl i fundamentalne zasady olimpizmu zawarte w Karcie Olimpijskiej, w tym kluczowe zasady mówiące o niedyskryminowaniu sportowców oraz oddzielaniu sportu od polityki.
- World Sailing pozostaje niezmiennie zaangażowany we wspieranie ukraińskiej społeczności żeglarskiej w tych niewyobrażalnie trudnych czasach.
- Społeczność żeglarska z całego świata solidaryzuje się z narodem ukraińskim, w tym z tysiącami żeglarzy, którzy zamiast trenować i startować, dziś bronią swojej ojczyzny. Zarówno Światowa Federacja Żeglarska World Sailing, jak i wiele organizacji z poszczególnych krajów, w tym Polski Związek Żeglarski, zrobiło i robi wiele, by wspomóc ukraińskich sportowców i ich rodziny. Niestety, wciąż niezmienna sytuacja powoduje, że trzeba zmierzyć się z dylematami i podejmować trudne decyzje. Żyjemy nadzieją, że wróci normalność, bo nie tylko świat sportu został wystawiony na ciężką próbę – mówi Tomasz Chamera, prezes PZŻ i wiceprezydent World Sailing.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych