Niedopełnienie obowiązków wynikających z przepisów oraz dobrej praktyki morskiej, po pięciu latach śledztwa prokuratura postawiła zarzuty kapitanowi statku "Nefryt" - poinformował w Radiu Szczecin adwokat Patryk Zbroja, pełnomocnik części pokrzywdzonych. Do zdarzenia doszło u wybrzeży Afryki w czasie operacji trucia gryzoni. Gaz przedostał się do pomieszczeń załogi, dwie osoby zmarły.
- Śledczy zarzucają kapitanowi między innymi, że doprowadził do nieumyślnego spowodowania śmierci dwójki oficerów oraz do narażenia na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty zdrowia pozostałych 14 członków załogi "Nefryta" - informuje szczeciński adwokat Patryk Zbroja, reprezentujący część pokrzywdzonych.
- Po częściowym, okresowym zawieszeniu postępowania, próbie przesłuchania szeregu świadków, obywateli Wybrzeża Kości Słoniowej, również po zebraniu szeregu opinii biegłych, prokurator ostatecznie zdecydował o przedstawieniu zarzutów kapitanowi. Pokrzywdzeni mają dużą nadzieję, że ta sprawa w końcu na etapie postępowania przygotowawczego się zakończy i w czerwcu prokuratura złoży akt oskarżenia do sądu.
Kapitan "Nefryta" we wtorek w czasie przesłuchania nie przyznał się do zarzucanych mu czynów i odmówił składania wyjaśnień. Przedstawił wniosek o pisemne uzasadnienie. Grozi mu do 5 lat pozbawienia wolności.
- Śledczy zarzucają kapitanowi między innymi, że doprowadził do nieumyślnego spowodowania śmierci dwójki oficerów oraz do narażenia na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty zdrowia pozostałych 14 członków załogi Nefryta - dodaje adwokat Patryk Zbroja.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych