Wiesław Piotrzkowski został odwołany z funkcji dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni. Powody tej decyzji nie są na razie znane.
„W związku z odwołaniem mnie ze stanowiska dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dniem dzisiejszym, serdecznie dziękuję za lata współpracy i Państwa wkład w zaangażowanie w przedstawianiu zadań administracji morskiej” – poinformował PAP kpt. Wiesław Piotrzkowski.
Informacje o odwołaniu Piotrzkowskiego z funkcji dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni potwierdziła w rozmowie z PAP rzeczniczka urzędu Magdalena Kierzkowska.
Dr inż. kpt. ż.w. Wiesław Piotrzkowski jest absolwentem Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni, na kierunku Transport Morski oraz Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni – kierunek Hydrografia i Oznakowanie Nawigacyjne. W 2021 roku zdobył tytuł doktora nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie inżynieria lądowa i transport na Uniwersytecie Technologiczno-Humanistycznym w Radomiu.
W latach od 1976 do 1995 pracował w Polskich Liniach Oceanicznych na stanowiskach od asystenta pokładowego do kapitana statku. Od 1995 roku był zatrudniony w Urzędzie Morskim w Gdyni, gdzie pełnił funkcje kapitana Portu Hel, zastępcy kapitana Portu Gdańsk oraz kapitana Portu Gdańsk. Był również wykładowcą akademickim, a także ławnikiem Odwoławczej Izby Morskiej i egzaminatorem Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej.
W 2016 roku Wiesław Piotrzkowski został powołany przez ówczesnego ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka na stanowisko dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni.
Autor: Dariusz Sokolnik
dsok/ huw/
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych