Ropa naftowa na giełdzie paliw w USA drożeje o niemal 2 proc. inwestorzy czekają na czwartkowe posiedzenie krajów sojuszu OPEC+, które zdecydują o poziomie dostaw ropy w kolejnych tygodniach - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na IV na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 62,67 USD, wyżej o 1,92 proc. Wcześniej surowiec zyskał 2,3 proc.
Ropa Brent w dostawach na IV na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie kosztuje 65,68 USD za baryłkę, wyżej o 1,96 proc.
W czwartek odbędzie się kluczowe dla rynków ropy spotkanie krajów sojuszu OPEC+.
Producenci z kartelu i inni dostawcy ropy zdecydują, jaka będzie ich produkcja w najbliższych tygodniach.
Analitycy oceniają, że może nastąpić powrót podaży części ropy w reakcji na szybko zacieśniająca się sytuację na globalnych rynkach paliw.
Na razie nie jest jasne, jak zareaguje grupa po tym, jak minister energii z Arabii Saudyjskiej wezwał producentów ropy do zachowania "nadzwyczajnej ostrożności".
"To spotkanie OPEC+ będzie bardzo ważne" - mówi Michael McCarthy, główny strateg rynku w CMC Markets Asia Pacific.
"Sytuacja rynkowa może pozostać pozytywna w obliczu niewielkiego wzrostu dostaw ropy z sojuszu" - dodaje.
"Jeśli jednak nastąpi duży wzrost produkcji z OPEC+, to może osłabić perspektywy dalszego wzrostu cen ropy w krótkim okresie" - podkreśla.
WTI na NYMEX w N.Jorku była na zakończenie poprzedniej sesji wyceniana niżej o 3,2 proc.
Od początku 2021 r. surowiec w USA zyskał prawie 30 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych