Firma Vortexa, dostawca danych analitycznych dotyczących globalnego rynku energii i frachtu, zaprezentowała „Anywhere Freight Pricing”, pierwszą na świecie platformę do wyceny frachtu pomiędzy portami na potrzeby przewozu produktów energetycznych. To rozwiązanie ma udostępniać natychmiastowe, nieograniczone wyceny w odniesieniu do ponad 50000 aktywnych i 70 mln możliwych tras przewozu czystych ładunków produktów ropopochodnych (ang. CPP), a tym samym wyznaczća nowy standard pod względem tempa i skali transportu na światowych rynkach przewozów towarowych.
Rynek przewozu produktów energetycznych od dawna boryka się z problemem wysoce nieefektywnych mechanizmów wyceny i znacznych asymetrii pod względem dostępnych informacji. Platforma „Anywhere Freight Pricing” wspiera przedsiębiorców, podmioty czarterujące i armatorów, zapewniając niezrównany dostęp oraz przejrzystość, aby całkowicie odmienić proces decyzyjny związany z handlem usługami przewozowymi:
- Natychmiastowy dostęp: statki wszelkich klas, dowolny port wyjścia i port docelowy, zapewnienie najbardziej aktualnej stawki transportu na wskazanej trasie. Codzienna aktualizacja cen o godz. 16:30 czasu brytyjskiego.
- Ogólnoświatowy zasięg: ponad 50000 aktywnych i ponad 70 mln możliwych tras przewozu czystych ładunków.
- Porównywanie tras bez ograniczeń: możliwość optymalizacji opcji wyceny w drodze porównania różnych tras, w tym w podziale na opłaty portowe i opłaty za przepływ kanałami.
- Dane historyczne: dane z wycen z 5 lat dla wszystkich tras na potrzeby analizy sezonowości i trendów, z opcją uwzględnienia liczby statków i ładunków.
– Od początku istnienia globalnych rynków energii przedsiębiorcy poszukują niezwłocznego, nieograniczonego dostępu do informacji na temat dokładnych cen frachtu, aby móc ocenić swoje założenia przed ich zaprezentowaniem na rynku. Wprowadzając platformę "Anywhere Freight Pricing" Vortexa wychodzi naprzeciw tym potrzebom, a tym samym na zawsze odmienia sposób wyceny usług frachtu produktów energetycznych i handlowania tymi usługami – powiedział Fabio Kuhn, założyciel i dyrektor generalny Vortexa.
Platforma, wspomagana autorskimi głębokimi technologiami i badaniami rynkowymi Vortexa, ma przekształcić handel na rynku, w którym cena frachtu coraz częściej decyduje o rentowności całego przedsięwzięcia. Pierwsza odsłona nowego rozwiązania koncentruje się na czystych produktach, natomiast w kolejnych miesiącach planowane jest rozszerzenie usługi o brudne ładunki produktów ropopochodnych (DPP).
Vortexa dostarcza wiodące na rynku dane i analizy w czasie rzeczywistym na rzecz rynku energii i przewozów. Dzięki połączeniu ludzkiego intelektu z informacjami pozyskiwanymi za pomocą AI Vortexa pomaga klientom w stawieniu czoła złożonej panoramie sektora energetycznego, zapewniając więcej przejrzystości i umożliwiając pewniejsze prowadzenie działalności. Pragnąc kształtować przyszłość rynków energii, Vorteza wspiera przedsiębiorstwa obrotu energią, analityków i specjalistów przewozowych, umożliwiając im zyskanie przewagi konkurencyjnej na złożonych i nieprzejrzystych rynkach dzięki ułatwieniu podejmowania decyzji handlowych. Vortexa to multidyscyplinarny podmiot liczący ponad 170 pracowników w Londynie, Genewie, Singapurze, Houston, Nowym Jorku i ZEA, którzy mogą się poszczycić doskonałą znajomością kwestii dotyczących energetyki i frachtu, nauki o danych i inżynierii.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych