Ministerstwo handlu Korei Płd. poinformowało w piątek, że zaapelowało do władz USA, by nie nakładały "ceł i innych taryf wzajemnych". Podkreślono, że od ponad oba państwa są związane umową o wolnym handlu, która wyeliminowała cła na "prawie wszystkie produkty".
Resort handlu Korei Płd. poinformował, że rząd będzie nadal ściśle komunikował się z władzami USA w sprawie polityki handlowej Stanów Zjednoczonych i będzie minimalizować możliwe szkody dla lokalnego przemysłu.
Południowokoreański wiceminister handlu Park Dzong Won, który w tym tygodniu spotkał się w Waszyngtonie z przedstawicielami Białego Domu i Biura Przedstawiciela Handlowego USA, podkreślił, że większość ceł na produkty, które są przedmiotem wymiany handlowej między obu państwami, zniesiono w ramach dwustronnej umowy o wolnym handlu. Według władz w Seulu jest to argument, który pozwoli uniknąć dodatkowych taryf. Wiceminister przypomniał też o wkładzie Korei Południowej w rozwój amerykańskiej gospodarki, w tym w lokalne inwestycje.
Prezydent USA podpisał w połowie stycznia rozporządzenia w sprawie wprowadzenia 25-procentowych ceł na importowane aluminium i stal "na wszystkie kraje, bez wyjątku". Nowe stawki mają wejść w życie 12 marca. Dodatkowo Donald Trump zapowiedział też nałożenie 25 proc. ceł wzajemnych na import samochodów, farmaceutyków i półprzewodników.
W Korei Południowej swoje siedziby ma kilka kluczowych koncernów świata, a w ubiegłym roku była ona czwartym co do wielkości eksporterem stali do Stanów Zjednoczonych.
Krzysztof Pawliszak (PAP)
krp/ piu/
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych