Przewożący rosyjską ropę tankowiec pływający pod banderą Wysp Marshalla, który nie mógł przez tydzień zacumować w holenderskich portach, opuścił w piątek wieczorem niderlandzkie wody – poinformował na Twitterze szef związku zawodowego FNV Havens Asmae Hajjari.
Sunny Liger nie mógł rozładować ładunku od zeszłego tygodnia ze względu na odmowę pracowników portów w Rotterdamie i Amsterdamie.
Jak informował portal NU, powodem był kontrowersyjny ładunek oraz solidarność ze szwedzkimi portowcami. Z informacji mediów wynika, że to nie szwedzkie władze odmówiły przyjęcia statku, ale właśnie pracownicy szwedzkich portów.
Statek przez tydzień był zakotwiczony na morzu niedaleko Amsterdamu. Jak poinformował Hajjari: „Dzięki wysiłkom członków naszego związku w portach w Amsterdamie i Rotterdamie, statkowi nie udało się zacumować w żadnych z tych portów”.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku