Wraz ze Szwedzką Administracją Materiałów Obronnych, FMV i Królewskim Instytutem Technologii, KTH, Saab rozszerza swoje wsparcie dla dalszego rozwoju autonomicznych pojazdów podwodnych nowej generacji poprzez Szwedzkie Centrum Robotyki Morskiej (SMaRC). Inwestycja ma wzmocnić pozycję Szwecji w dziedzinie innowacji morskich na kolejne siedem lat.
Inicjatywa ma na celu kontynuację rozwoju w kierunku inteligentnych systemów autonomicznych, a tym samym utrzymanie przez Szwecję globalnej pozycji w technologii podwodnej. Jest to szansa dla szwedzkiego przemysłu zarówno na ekspansję na istniejących rynkach, jak i na tworzenie nowych.
- Widzieliśmy ogromne postępy od czasu rozpoczęcia projektu w 2017 roku i cieszymy się, że możemy kontynuować nasze inwestycje w tej dziedzinie. Wkład w badania poprzez model innowacji potrójnej helisy (zestaw interakcji między środowiskiem akademickim, przemysłem i rządem w celu wspierania rozwoju gospodarczego i społecznego - dop. red.) jest dla nas sprawdzoną metodą i w przeszłości był jednym z czynników sukcesu w rozwoju kilku produktów Saaba. Dzięki SMaRC Saab ma dobre możliwości współpracy, opracowywania i testowania przyszłych rozwiązań w wielu różnych środowiskach. Jednocześnie możemy szkolić inżynierów i naukowców, którzy pomogą nam w rozwoju technologii podwodnych - powiedział Hans Wicklander, zajmujący się międzynarodowym rozwojem biznesu w Saab Kockums.
SMaRC to interdyscyplinarne centrum badawcze, które skupia partnerów z przemysłu, środowisk akademickich i rządowych, koncentrując się na badaniach i rozwoju w obszarach takich jak robotyka, sztuczna inteligencja, projektowanie statków, sieci podwodne i oceanografia. SMaRC jest największym szwedzkim przedsięwzięciem akademickim w dziedzinie robotyki podwodnej.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym