gm24
Green Marine nawiązało współpracę z Surfrider Foundation Europe, aby wprowadzić w Europie znak Green Marine Europe, program certyfikacji, który pomoże firmom morskim zidentyfikować i zmniejszyć ślad ekologiczny, jednocześnie informując konsumentów o wpływie ich działalności na środowisko.
Idea Green Marine Europe opiera się na programie certyfikacji ekologicznej Green Marine, dobrowolnej inicjatywie przemysłu morskiego w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych, której celem jest poprawa efektywności środowiskowej transportu morskiego ponad wymagania regulacyjne.
Green Marine Europe będzie działać zgodnie z tym samym modelem rygoru i przejrzystości, co program w Ameryce Północnej. Program będzie wymagał od kandydatów uczestniczących przeprowadzenia samooceny, weryfikacji zewnętrznej i publikacji ich wyników.
Jest również ukierunkowany na te same priorytety środowiskowe, co program północnoamerykański, a mianowicie - gazy cieplarniane, zanieczyszczające emisje atmosferyczne, podwodny hałas, wodne gatunki inwazyjne, gospodarkę odpadami i oleiste zrzuty.
Surfrider Foundation Europe to francuska organizacja pozarządowa zajmująca się ochroną oceanów, środowisk wodnych i ich użytkowników.
„Surfrider Foundation Europe z przyjemnością ogłasza wprowadzenie na rynek znaku Green Marine Europe, aby stworzyć emulację środowiskową w sektorze morskim transportu pasażerskiego i towarowego” powiedziała Antidia Citores, rzeczniczka Surfrider Foundation Europe, która nadzoruje również wdrożenie i rozwój Green Marine w Europie.
„Ten program zapewni przejrzyste informacje na temat efektywności środowiskowej przedsiębiorstw dzięki licznym kryteriom, które znacznie wykraczają poza międzynarodowe zobowiązania prawne. Ta bezprecedensowa inicjatywa w Europie opiera się na niezależnej ocenie.” dodała Antidia Citores.
Od zeszłej jesieni zespół Surfrider Foundation Europe i Green Marine współpracują ze sobą w celu dostosowania kryteriów programu certyfikacji armatorów z Ameryki Północnej do norm europejskich. W celu dokończenia tego zadania powołano komitet doradczy, który skupia członków branży morskiej, rządowej i środowiskowej.
„Z wielkim entuzjazmem przewidujemy długoterminowe partnerstwo między Surfrider Foundation Europe i europejskimi armatorami, aby powtórzyć w Europie podejście, które sprawdziło się w Ameryce Północnej” - powiedział David Bolduc, dyrektor wykonawczy Green Marine.
„Jesteśmy głęboko przekonani, że otwarty i przejrzysty dialog między przemysłem, jego partnerami rządowymi i społeczeństwem obywatelskim jest najskuteczniejszym sposobem zdefiniowania podejścia do poprawy środowiska, które jest zarówno ambitne, jak i możliwe do osiągnięcia w sektorze transportu morskiego.”
Aktywny udział właścicieli statków w opracowywaniu kryteriów dotyczących etykiety stanowi kolejny filar modelu.
„Wynikające z tego poczucie zaangażowania i własności zapewnia lepszą mobilizację sektora”, dodał Bolduc.
Wstępne oceny rozpoczną się wkrótce, a wyniki pierwszych laureatów zostaną opublikowane tej jesieni.
„Cieszę się z zaangażowania właścicieli statków we Francji w zmniejszenie śladu środowiskowego transportu morskiego poza wymogi regulacyjne” powiedział, Arnaud Leroy, przewodniczący i dyrektor generalny l'Agence de l'environnement et de la maîtrise de l'énergie (ADEME ), agencji ds. transformacji ekologicznej, która wspiera ten proces.
„Znak Green Marine Europe wesprze ich działania i będzie potężnym narzędziem mobilizacyjnym wspierającym wszystkich europejskich właścicieli statków w ekologicznej transformacji sektora morskiego.”
Według Surfrider, wprowadzenie znaku Green Marine Europe oznacza duży krok naprzód w europejskiej żegludze i postęp w kierunku zmniejszenia zanieczyszczenia powodowanego przez transport morski. Obecnie branża odpowiada za 3 procent emisji gazów cieplarnianych, ale badania pokazują, że jeśli nie zostaną wprowadzone żadne zmiany, liczba ta może wzrosnąć do 17 procent do 2050 r.
To największy karp złowiony na wędkę. Padł rekord świata (foto)
00:02:49
Brytyjczyk złowił jedną z najniebezpieczniejszych ryb świata (wideo)
Rekord świata pobity. Gigantyczny tuńczyk ważył ponad 400 kg!
00:04:31
Ile tlenu pochodzi z oceanu? Drugie płuco planety [wideo]
Zatrucie Odry - najnowsze informacje
00:00:45
Samiec konika morskiego rodzi tysiąc młodych! Zobacz jeden z najciekawszych porodów w przyrodzie (wideo)
00:00:00
U wybrzeży Norwegii złowiono gigantycznego halibuta
00:00:00
Złowiono 300-kilogramowego olbrzyma (wideo)
00:00:49
Wyłowili 100-kg głowę rekina. Resztę zjadło coś olbrzymiego (wideo)
00:01:10
Największa ryba na świecie znaleziona u wybrzeży Portugalii [video]
00:01:00
Odkryto rybę z samego dna Rowu Mariańskiego! (foto, wideo)
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Delfin, który pływał w pobliżu placu Św. Marka w Wenecji, wyprowadzony na otwarte morze
Tysiące słoni morskich zginęło w wyniku epidemii ptasiej grypy
Prezydent zawetował ustawę o utworzeniu Parku Narodowego Doliny Dolnej Odry. MKiŚ odpowiada
Prezydent podpisał ustawę dot. pomocy dla armatorów statków rybackich