Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna wydała w 2021 r. 62 decyzje o wsparciu finansowym dla firm, to o prawie 30 proc. więcej niż w ubiegłym roku - podała w piątek Monika Fabich z PSSE. Wartość deklarowanych nakładów inwestycyjnych przekroczyła 1,7 mld zł.
Inwestorzy korzystający z pomocy Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zadeklarowali powstanie 501 nowych miejsc pracy.
"Dla porównania rok 2020 spółka zakończyła wynikiem 48 wydanych decyzji, w stosunku do bieżącego roku, nastąpił wzrost w wysokości prawie 30 proc.
"Osiągnęliśmy najlepszy wynik w blisko 25-letniej działalności spółki. To świadczy o sukcesie całej Polskiej Strefy Inwestycji. Dzięki wprowadzonym w 2018 r. zmianom nie tylko duże firmy mają możliwość skorzystania z ulgi podatkowej, wręcz przeciwnie to właśnie małe i średnie firmy otrzymują największe wsparcie, co przyczyniło się do przełomu gospodarczego. W tym roku to właśnie lokalne mikro, małe i średnie firmy rozwijają się najprężniej" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes PSSE Przemysław Sztandera.
Na początku grudnia decyzję o wparciu dla firmy z sektora MŚP otrzymała spółka ASAG z Żukowa (Pomorskie), która dostarcza rozwiązania dla przemysłu budowlanego. Przedsiębiorstwo w ramach nowego projektu inwestycyjnego zakłada m.in. nabycie specjalistycznych maszyn i urządzeń, a także realizację innowacyjnych produktów opartych na patentach i autorskich rozwiązaniach. Wartość inwestycyjna tego projektu przekroczy 7 mln zł.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna z siedzibą w Gdańsku działa na terenie województwa kujawsko-pomorskiego i we wschodniej części woj. pomorskiego. Pełni rolę regionalnego centrum obsługi inwestorów i koordynatora udzielania pomocy publicznej w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. Jednym z jej kluczowych zadań jest przyznawanie ulgi podatkowej na okres od 10 do 15 lat. Pomoc udzielana jest firmom z sektora przemysłu oraz nowoczesnych usług, niezależnie od wielkości firmy oraz jej lokalizacji.
Źródło: PAP
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi
Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi