Kanadyjski premier Justin Trudeau zapowiedział, że kanadyjski sektor paliw kopalnych przestanie być subwencjonowany z końcem 2023 roku. Dodał przy tym, że częścią przeciwdziałania zmianom klimatu są opłaty za emisje gazów cieplarnianych.
Trudeau zapowiedział, że Kanada zakończy subwencje dla sektora naftowego nie w 2025 roku, jak wcześniej zapowiadał rząd, ale „z końcem 2023”. Cytowany przez publicznego francuskojęzycznego nadawcę Radio Canada, premier podczas szczytu narodów francuskojęzycznych w tunezyjskiej Dżerbie, odpowiadał na pytania dziennikarzy w sprawie podpisanego w nocy z soboty na niedzielę porozumienia po COP27 w Szarm El-Szejk w Egipcie. Dodał też, że gospodarka wykorzystuje ropę naftową i gaz, ale firmy sektora powinny być bardziej transparentne w swojej działalności. Trudeau podkreślił także znaczenie, jakie w ograniczaniu emisji gazów cieplarnianych odgrywają opłaty pobierane od tych emisji.
Według raportu Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW), w 2020 roku. na całym świecie subsydia dla sektora paliw kopalnych wyniosły 5,9 bln USD. Szacowano wówczas, że 92 proc. to subsydia pośrednie, takie jak niedoszacowane koszty środowiskowe i niezapłacone podatki. Rok wcześniej MFW wyliczał, że subsydia dla sektora paliw kopalnych kosztowały każdego Kanadyjczyka średnio 1650 CAD (5625 PLN - PAP) w 2015 r. W opublikowanym w listopadzie br. raportu Oil Change International, międzynarodowej organizacji specjalizującej się w badaniu sektora naftowego i gazowego, Kanada w latach 2019 – 2021 subwencjonowała projekty firm sektora paliw kopalnych w wysokości do 8,5 mld USD rocznie, a wśród krajów G20 tylko Japonia wydaje więcej, na poziomie 10,6 mld USD każdego roku.
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych