Premier Japonii Sanae Takaichi poinformowała prezydenta USA Donalda Trumpa podczas ich spotkania w Tokio, że całkowite wstrzymanie importu rosyjskiego gazu płynnego (LNG) będzie trudne ze względu na potrzeby energetyczne kraju – podała w środę agencja Reutera, powołując się na źródła rządowe.
Rosyjskie dostawy stanowią blisko 9 proc. japońskiego importu LNG, a japońskie firmy Mitsui i Mitsubishi są akcjonariuszami projektu Sachalin-2 na rosyjskim Dalekim Wschodzie – zwraca uwagę Reuters.
Według źródeł agencji podczas dwustronnego spotkania we wtorek, Takaichi miała prosić Trumpa o „zrozumienie” dla władz w Tokio w kwestii potrzeb energetycznych Japonii.
Niezależnie informację o treści rozmowy Takaichi z Trumpem podał japoński dzienik „Nikkei Shimbun”.
Biuro premierki Japonii w odpowiedzi na prośbę agencji o komentarz stwierdziło, że „nie może komentować szczegółów szczytu”. Biały Dom również nie odpowiedział na pytania.
Naciski ze strony administracji Trumpa o zaprzestanie importu rosyjskich surowców energetycznych są próbą wywarcia presji na Moskwę w celu zakończenia działań bojowych na Ukrainie.
Waszyngton w ubiegłym tygodniu nałożył sankcje na największe rosyjskie koncerny naftowe, Łukoil i Rosnieft oraz ich 34 spółki zależne. Także państwa Unii Europejskiej przyjęły 19. pakiet sankcji, w którego skład wchodzi m.in. zakaz importu rosyjskiego płynnego gazu.
Największym dostawcą LNG dla Japonii jest Australia. Tokio w ostatnich latach wdraża dywersyfikację, zwiększając m.in. zakupy LNG z USA. Jest to element przygotowań do wygaśnięcia kontraktów w ramach projektu Sachalin-2. (PAP)
krp/just/
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych