pc
Kapitan statku Costa Concordia Francesco Schettino, skazany w piątek prawomocnie na 16 lat więzienia, zgłosił się w ciągu kilku minut od ogłoszenia tego wyroku do zakładu karnego w Rzymie, by rozpocząć odbywanie kary.
Włoski Sąd Najwyższy utrzymał wyrok wydany przez dwie poprzednie instancje, które uznały go za winnego katastrofy wycieczkowca z 13 stycznia 2012 roku u brzegów wyspy Giglio w Toskanii. Zginęły wtedy 32 osoby, a 60 zostało rannych. Do katastrofy doszło, bo kapitan polecił sternikowi podpłynąć do wyspy, by pokazać ją znajomym na pokładzie.
Gigantyczny wycieczkowiec wpadł na podmorskie skały i zaczął nabierać wody. Kapitan uciekł z pokładu w trakcie ewakuacji pasażerów.
Schettino wchodząc do rzymskiego więzienia Rebibbia powiedział: „Pukam do bramy więzienia, bo wierzę w sprawiedliwość”. Te słowa kapitana przekazał jego adwokat Saverio Senese.
Jak zapowiedział, obrona będzie czekać na uzasadnienie wyroku Sądu Najwyższego, a następnie złoży skargę do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu, ponieważ w czasie procesu – jego zdaniem – „doszło do naruszenia prawa do obrony”.
– Schettino uważa się za odpowiedzialnego, ale nie za winnego, bo na pokładzie Concordii był zespół dowodzenia, on nie był sam – dodał adwokat.
Kapitan „zasłużył w pełni na ten wyrok, także za swoje kłamstwa” – powiedział włoskim mediom Elio Vincenzi, który w katastrofie stracił żonę Marię Grazię Trecarichi.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych