pc/Urząd Morski w Gdyni
Urząd Morski w Gdyni 2 sierpnia gościł przedstawicieli Ministerstwa Rozwoju Rumuni: Marię Danila, Danielę Breazu oraz Steliana Micu Ionut, a także przedstawicieli Centrum Unijnych Projektów Transportowych: Dominikę Kloskowską i Tomasza Mostowskiego. Celem wizyty była prezentacja efektów realizacji projektu „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap II – przebudowa szlaku wodnego na Martwej Wiśle i Motławie”.
Goście zostali zaproszeni na pokład jednostki Kontroler-20. Podczas rejsu po Motławie i Martwej Wiśle Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, z-ca dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. technicznych, która była pełnomocnikiem ds. realizacji projektu, opowiadała o szczegółach jego realizacji oraz pokazała elementy projektu: nabrzeże Motławy odcinki I-VI, nabrzeże Motławy odcinki O-I, O-II, O-III, O-IV, XII, XIII i XIV – Wyspa Ołowianka, Nabrzeże Szyprów na Martwej Wiśle, obudowane brzegi Kanału Płonie oraz tor wodny na Martwej Wiśle.
Dla zobrazowania zakresu i efektu wykonanych prac, gościom zaprezentowane zostały zdjęcia poszczególnych obiektów przed ich realizacją. Mieli oni także okazję, aby zapoznać się z projektami planowanymi do realizacji w perspektywie finansowania na lata 2014-2020.
Kolejnym punktem programu wizyty studyjnej było Centrum Bezpieczeństwa Morskiego Urzędu Morskiego w Gdyni. Tam Jan Młotkowski, z-ca dyrektora ds. oznakowania nawigacyjnego, który pełnił funkcję pełnomocnika ds. realizacji projektu „Krajowy System Bezpieczeństwa Morskiego (Etap I)”, oprowadził gości po budynku oraz opowiedział o projekcie. Mogli oni także zobaczyć na żywo pracę operatorów zajmujących się kontrolowaniem ruchu statków na morzu.
Po zakończonej wizytacji na gości czekali przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu w Gdyni, którzy w trakcie rejsu po Porcie Gdynia zaprezentowali prowadzone przez siebie inwestycje.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych