pc/Urząd Morski w Gdyni
Urząd Morski w Gdyni 2 sierpnia gościł przedstawicieli Ministerstwa Rozwoju Rumuni: Marię Danila, Danielę Breazu oraz Steliana Micu Ionut, a także przedstawicieli Centrum Unijnych Projektów Transportowych: Dominikę Kloskowską i Tomasza Mostowskiego. Celem wizyty była prezentacja efektów realizacji projektu „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap II – przebudowa szlaku wodnego na Martwej Wiśle i Motławie”.
Goście zostali zaproszeni na pokład jednostki Kontroler-20. Podczas rejsu po Motławie i Martwej Wiśle Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, z-ca dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. technicznych, która była pełnomocnikiem ds. realizacji projektu, opowiadała o szczegółach jego realizacji oraz pokazała elementy projektu: nabrzeże Motławy odcinki I-VI, nabrzeże Motławy odcinki O-I, O-II, O-III, O-IV, XII, XIII i XIV – Wyspa Ołowianka, Nabrzeże Szyprów na Martwej Wiśle, obudowane brzegi Kanału Płonie oraz tor wodny na Martwej Wiśle.
Dla zobrazowania zakresu i efektu wykonanych prac, gościom zaprezentowane zostały zdjęcia poszczególnych obiektów przed ich realizacją. Mieli oni także okazję, aby zapoznać się z projektami planowanymi do realizacji w perspektywie finansowania na lata 2014-2020.
Kolejnym punktem programu wizyty studyjnej było Centrum Bezpieczeństwa Morskiego Urzędu Morskiego w Gdyni. Tam Jan Młotkowski, z-ca dyrektora ds. oznakowania nawigacyjnego, który pełnił funkcję pełnomocnika ds. realizacji projektu „Krajowy System Bezpieczeństwa Morskiego (Etap I)”, oprowadził gości po budynku oraz opowiedział o projekcie. Mogli oni także zobaczyć na żywo pracę operatorów zajmujących się kontrolowaniem ruchu statków na morzu.
Po zakończonej wizytacji na gości czekali przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu w Gdyni, którzy w trakcie rejsu po Porcie Gdynia zaprezentowali prowadzone przez siebie inwestycje.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi